Metalzone.gr - We promote metal music in greece - Articles
. : REFLECTION: BLEED BABYLON BLEED LISTENING SESSION
Posted by Hellena Mihailidou at 24/01/2017, 10:26 pm

Απογευματάκι Σαββάτου και το κάλεσμα στα Music House Studios δεν θα μπορούσε να μην αποτελέσει αφορμή να βρεθούμε εκεί για να ακούσουμε το νέο άλμπουμ των Reflection. Το περιμέναμε πολύ καιρό και από ότι φαίνεται η υπομονή μας ανταμείφθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όπως μας γράφουν και οι ίδιοι στο Δελτίο Τύπου που συνόδευε την ακρόαση…



Οι Reflection, μια από τις πλέον σημαντικές εγχώριες μπάντες στο Epic/Doom Metal, γιορτάζουν τα 25 χρόνια ύπαρξης τους με ένα νέο άλμπουμ, το πέμπτο στη δισκογραφική τους καριέρα. Το άλμπουμ αυτό έρχεται οχτώ χρόνια μετά το προηγούμενό τους “When Shadows Fall” και τιτλοφορείται “Bleed Babylon Bleed”.

Tο Bleed Babylon Bleed είναι μια πολυαναμενόμενη κυκλοφορία, τόσο για τους φίλους και οπαδούς της μπάντας, όσο και για την ίδια τη μπάντα. Τα οκτώ χρόνια που πέρασαν από την κυκλοφορία του “When Shadows Fall” (Cruz Del Sur, 2008) ήταν μια περίοδος δοκιμασίας για τους Reflection, όπως άλλωστε και για όλους τους ’Ελληνες, σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Αποκορύφωμα, το πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε ο κιθαρίστας και συνθέτης του συγκροτήματος Στάθης Παυλάντης το 2016, με αποτέλεσμα τα πράγματα να πάνε ακόμη πιο πίσω. 

Οι δυσκολίες παρ’ όλα αυτά, δεν πτόησαν το Αθηναϊκό σχήμα, που κατάφερε εν μέσω τρικυμίας να ολοκληρώσει τον δίσκο. Οι ηχογραφήσεις άρχισαν τον Αύγουστο του 2015, για να ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα. Η έλευση του Γιώργου Θωμαΐδη -σε αντικατάσταση του Leo Stivala- ήταν επίσης επιτακτική για να επέλθει η σταθερότητα σε όλα τα επίπεδα και η τάξη στο κανονικό μέτρο της συναυλιακής εκπροσώπησης, που χαρακτηρίζει τους Reflection από την πρώτη ημέρα.


Ο Λάμπρος Πανέτας ανέλαβε το δύσκολο έργο της περιγραφής track by track.

O δίσκος ξεκινάει με την επιβλητική εισαγωγή του μουσικού θέματος Marching To Glory, το οποίο συνοδεύεται απο μια απαγγελία από τον Albert Bell, μπασίστα των Forsaken/Nomad Son/Albert Bell’s Sancro Sanctus και λειτουργεί ιδανικά για να βάλει τον ακροατή στο κλίμα του δίσκου γενικότερα, αλλά και ειδικότερα για να στρώσει το δρόμο για το Glorious Victory, το οποίο μπαίνει δυναμικά για να ορίσει εν πολλοίς και το στίγμα του Bleed Babylon Bleed. Πολύ βαρύς, σχεδόν doom ήχος, συνοδευόμενος από ένα επικό ύφος αλλά και ένα ρεφραίν το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ευκολομνημόνευτο, για να μην πω πιασάρικο καθώς η λέξη δεν συνάδει με τον ήχο των Reflection. Σίγουρα αντιπροσωπευτικό του δίσκου, καθώς πέρα από το κλασσικό ύφος των Reflection υφέρπουν μέσα του κάποια power ψήγματα τα οποία θα συναντήσουμε και πιο κάτω στον δίσκο.

Επόμενο κομμάτι το The Iron Tower, μια λιγότερο δουλεμένη έκδοση του οποίου είχε δώσει στη δημοσιότητα εδώ και αρκετούς μήνες η μπάντα. Έχοντας θεματολογία σχετική με τον Μεσαίωνα και την Ιερά Εξέταση, το κομμάτι αυτό μόνο “εύκολο” δεν θα μπορούσε να είναι. Mid-tempo ρυθμός, βαριές κιθάρες και αγριεμένα φωνητικά από τον Γιώργο Θωμαΐδη, ο οποίος η αλήθεια είναι δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιο ύφος. Ωστόσο τα καταφέρνει περίφημα, δίνοντας μια στιβαρή ερμηνεία πάνω σε ένα υποβλητικό riff, με αποτέλεσμα ένα κομμάτι  το οποίο είναι μάλλον το πιο σκληρό του Bleed Babylon Bleed και ένα από αυτά που μάλλον θα βρίσκουν συχνά το δρόμο τους στις ζωντανές εμφανίσεις της μπάντας.

Συνέχεια με το Fallen Shadow, με τον τίτλο να μην είναι τυχαίος, καθώς αποτελεί ένα μικρό λογοπαίγνιο πάνω στον τίτλο του προηγούμενου δίσκου της μπάντας, When Shadows Fall. Το τραγούδι μιλάει για ένα δαίμονα που εφόσον ζει εδώ και αιώνες έχει δει θαύματα και καταστροφές του κόσμου. Οι βαριές κιθάρες δίνουν και εδώ το παρόν, ωστόσο το κομμάτι παίρνει ένα ελαφρώς διαφορετικό χρώμα με τα φωνητικά που ακούγονται λιγότερο σκληρά και με τα πλήκτρα τα οποία αν και διακριτικά πανταχού παρόντα στον δίσκο, εδώ ακούγονται λίγο περισσότερο. Σε συνδυασμό με τα πολύ ωραία και καλοδουλεμένα περάσματα στην κιθάρα, έχουμε ένα κομμάτι το οποίο χωρίς να ξεφεύγει από το ύφος της μπάντας δίνει μια πιο “φωτεινή” όψη του δίσκου.

Αντίθετα, το Takla Makan που ακολουθεί είναι χωρίς επιφύλαξη το βαρύτερο και σκοτεινότερο κομμάτι του δίσκου. Καθαρά doom ύφος, με αργόσυρτες κιθάρες και γενικότερα βαριά ατμόσφαιρα, παρέα με μια θεματολογία για χαμένους πολιτισμούς στην καρδιά της ερήμου, με κερασάκι στην τούρτα την εξαιρετική ερμηνεία του Mats Leven, ο οποίος εδώ δίνει νόημα στην συμμετοχή του και δεν αρκείται σε μια απλή διεκπεραίωση αλλά πραγματικά αγκαλιάζει το κομμάτι το οποίο, αν η μπάντα δεν μας είχε διαβεβαιώσει για το αντίθετο, θα ήμουν σίγουρος ότι είχε γραφτεί αποκλειστικά για να ειπωθεί από αυτόν.  Όπως μας εξήγησε και ο Στάθης αυτή τη φορά οι στίχοι είναι εμπνευσμένοι από την αγαπημένη του ιστορία συνομωσίας.

Από το σκοτάδι πάμε στο φως και το Time Traveler, το πιο νέο από τα 9 κομμάτια, το οποίο ξεκάθαρα κινείται εκτός του γενικότερου ύφους του δίσκου. Up tempo ρυθμός και αρκετή μελωδία, κάνουν το Time Traveler να ακουμπάει περισσότερο τον power ήχο και να δίνει μια διαφορετική εικόνα των Reflection από ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Ευτυχώς το κομμάτι δεν ακούγεται παράταιρο μέσα στον δίσκο, αντίθετα αποτελεί ένα διάλλειμα από τον doom ήχο των προηγηθέντων κομματιών και δίνει στον ακροατή μια μικρή ανάπαυλα, αφήνοντας τον δίσκο να αναπνεύσει, αν μπορώ να το θέσω έτσι. Σίγουρα δεν είναι από τα κομμάτια των Reflection τα οποία θα παίξουν πολύ αλλά προσωπικά πιστεύω ότι εκτός από ένα όμορφο κομμάτι, το Time Traveler έχει έναν πολύ λειτουργικό ρόλο μέσα στον δίσκο.

Για την συνέχεια έχουμε το Stormbringer (The Blade  That Burns The Flesh) με την αγαπημένη στους μεταλλικούς κύκλους θεματολογία του Michael Moorcock και του ήρωα Elrick του Μelnibone. Ποιος λέει ότι ένα επικό κομμάτι πρέπει να έχει μεγάλη διάρκεια; Εδώ μέσα σε 3:44 οι Reflection παραδίδουν μαθήματα επικού metal, με όπλο τους μια μεγαλειώδη μελωδία και χωρίς απαραίτητα να βαραίνουν στο έπακρο τον ήχο τους. Την αρχική στροφή του κομματιού τραγουδάει ο Κώστας Τόκας των PowerCrue/Reload, ο οποίος με την μελωδική φωνή του δίνει μια άλλη διάσταση στο κομμάτι, ειδικά από την στιγμή που αυτή έρχεται “αντιμέτωπη” με αυτήν του Γιώργου Θωμαΐδη, με το αποτέλεσμα να είναι αρκετά ενδιαφέρον και να αποτελεί ένα από τα highlights του δίσκου.

Τα 2 τελευταία κομμάτια του Bleed Babylon Bleed αποτελούν μια διλογία και είναι ουσιαστικά η κινητήρια δύναμη για την δημιουργία του δίσκου. To Ruler Of My Own Land και το ομώνυμο κομμάτι εμπνέονται και λόγω καταγωγής μελών της μπάντας, στιχουργικά από την Γενοκτονία των Ποντίων και γενικότερα των Ελλήνων της Μικράς Ασίας το 1922, δοσμένα   μέσα από μαρτυρίες κοντινών τους προσώπων που έζησαν προσωπικά τα γεγονότα αυτά, χωρίς όπως τονίζει και η μπάντα καμία πρόθεση καπηλείας κάποιου πατριωτικού αισθήματος αλλά με μια αίσθηση χρέους απέναντι στην κληρονομιά που κουβαλούν και τις συλλογικές μνήμες οι οποίες πρέπει να μείνουν ζωντανές.

Μουσικά, το Ruler Of My Own Land εμφανίζει ένα πιο power ύφος, ξεφεύγοντας λίγο από τον κλασσικό Reflection ήχο (όχι πάντως τόσο όσο το προαναφερθέν Time Traveler) δείγμα ότι οι Reflection σε αυτόν τον δίσκο δεν φοβήθηκαν να πειραματιστούν και γενικά να γράψουν ελεύθερα μουσική, χωρίς να στον ήχο στον οποίο μας έχουν συνηθίσει. Συναντάμε πάλι μια πιο στρωτή φωνητική ερμηνεία με ένα όμορφο ρεφραίν και γενικότερα μια up tempo διάθεση, σε ένα κομμάτι το οποίο τολμώ να πω ότι ακούγεται πολύ ευχάριστα και σίγουρα θα ήθελα να το ακούσω σε επόμενες ζωντανές εμφανίσεις τους.

Το ομώνυμο κομμάτι που κλείνει το Bleed Babylon Bleed είναι μάλλον μια κατηγορία από μόνο του. Αν και έχει ξεκάθαρα την σφραγίδα των Reflection είναι ταυτόχρονα και διαφορετικό και η αλήθεια είναι ότι πρέπει κάποιος να το ακούσει για να καταλάβει. Πέρα από το βαρύ του στιχουργικό φορτίο το οποίο από μόνο του είναι αρκετό για να σε υποβάλλει, υπάρχει και  η σαφής αναφορά στην ποντιακή μουσική παράδοση. Αυτό όχι μόνο με την παραδοσιακή λύρα η οποία συνοδεύσει διακριτικά μεν αλλά ουσιαστικά δε τις κιθάρες σαν lead όργανο, αλλά και με τον τρόπο που είναι χτισμένη η μελωδία η οποία ακόμα και σε ένα απαίδευτο αυτί σίγουρα θα ακουστεί ιδιαίτερη στην ανάπτυξή της και στην φιλοσοφία της. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι το κομμάτι είναι ένα από τα καλύτερα που έχουν γράψει οι Reflection και σίγουρα το πιο ιδιαίτερο.

Καταλήγοντας αξίζει να σας αναφέρουμε ότι το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Απρίλιο και σίγουρα θα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ακούσματα που έχετε ακούσει από τους Reflection. Η χροιά και η ερμηνεία του Γιώργου Θωμαΐδη προσδίδει ένα νέο θεατρικό χαρακτήρα στο συγκρότημα. Στο στιχουργικό κομμάτι την επιμέλεια είχε ο Γιάννη Τσάκωνας στενός φίλος και διευθυντής της βιβλιοθήκης του πανεπιστημίου της Πάτρας. Η επιλογή του συγκροτήματος να παίξουν τα πάντα μόνοι τους, από την αρχή ως το τέλος, να μην χρησιμοποιήσουν triggers στα τύμπανα ή άλλα πρόσθετα και να μην προσπαθήσουν να προσομοιάσουν τον ήχο τους με κανένα άλλο παρά μόνο με τον εαυτό τους καταδεικνύει την ωριμότητα του συγκροτήματος και τη βαθιά ανάγκη να εκφραστούν μέσα από το δημιούργημά τους. Εμείς να πούμε ότι αυτό το βαθιά ειλικρινές δημιούργημα είναι αδιαμφισβήτητα ένας πολύ καλός δίσκος και δεν βλέπουμε την ώρα να τον στριφογυρίσουμε στο πικ απ… (μην διανοηθείτε να μην βγάλετε βινύλια!!)

Υ.Γ. Της εντυπώσεις εννοείται οτι έκλεψαν τα εκπληκτικά εδέσματα που έφτιαξε η Julie σύζυγος Παυλάντη και η παστουρμαδόπιτα της μαμάς Παυλάντη. Δεν δωροδοκούμεθα κύριε, κι ας ήταν υπέροχα! 

Report Λάμπρος Πανέτας / Έλενα Μιχαηλίδου




Metalzone.gr - We promote metal music in greece - Reader comments
Name:
Email:
Comment:
Security:

Metalzone.gr - We promote metal music in greece - Latest reviews
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - : Metalzone.gr - We promote metal music in greece - : Metalzone.gr - We promote metal music in greece - :
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - : Metalzone.gr - We promote metal music in greece - : Metalzone.gr - We promote metal music in greece - :
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - : Metalzone.gr - We promote metal music in greece - : Metalzone.gr - We promote metal music in greece - :
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - Interviews
Posted by Hellena Mihailidou at 08/02/2017, 7:56 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 18/01/2017, 7:33 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 07/01/2017, 12:23 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 13/12/2016, 10:24 pm
Posted by Anna Lazarakou at 31/10/2016, 7:25 pm
Posted by Gerasimos Douros at 20/06/2016, 10:17 am
Posted by Gerasimos Douros at 14/06/2016, 12:30 am
Posted by Anastasia Kitsiou at 19/05/2016, 7:43 pm
Posted by Anastasia Kitsiou at 13/05/2016, 12:07 am
Posted by Hellena Mihailidou at 27/04/2016, 1:46 pm
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - LivesMetalzone.gr - We promote metal music in greece - Live reports
Posted by Hellena Mihailidou at 27/09/2016, 5:49 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 06/02/2017, 2:30 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 27/10/2016, 5:26 pm
Posted by Anastasia Kitsiou at 30/01/2017, 9:33 pm
Posted by Anastasia Kitsiou at 29/12/2016, 11:58 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 03/10/2016, 4:39 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 10/11/2016, 12:47 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 07/06/2016, 12:16 am
Posted by Hellena Mihailidou at 01/09/2016, 5:17 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 22/08/2016, 7:51 pm
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - Articles
Posted by Lambros Panetas at 06/02/2017, 10:48 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 03/02/2017, 1:21 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 31/01/2017, 11:05 pm
Posted by Kostas Xrisogelos at 31/01/2017, 9:57 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 26/01/2017, 3:38 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 24/01/2017, 10:26 pm
Posted by Anastasia Kitsiou at 15/01/2017, 9:30 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 30/12/2016, 2:24 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 07/12/2016, 6:41 pm
Posted by Hellena Mihailidou at 02/12/2016, 2:23 am
Metalzone.gr - We promote metal music in greece - Monuments