Τελικά το Streaming δεν σταματά την κλοπή σύμφωνα με έρευνα για την ψηφιακή πειρατεία

Το θέμα: Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα έμπαιναν μέσα σε ένα κατάστημα να κλέψουν ένα  DVD. Οι έρευνες όμως έχουν δείξει ότι πολλοί λίγοι έχουν αναστολές στο να κλέψουν άυλα αντικείμενα όπως να κατεβάσουν πειρατικά αντίτυπα μουσικής ή ταινιών. Μια έρευνα του 2016 στο Social Neuroscience βρήκε μικρή εγκεφαλική δραστηριότητα σε μια περιοχή που σχετίζεται με τις ηθικές αναστολές όταν οι άνθρωποι φανταζόντουσαν να κατεβάζουν παράνομα υλικό με πνευματικά δικαιώματα από ότι να κλέβουν ένα υλικό αντικείμενο.  

 

Η πειρατεία δεν αποτελούσε ένα ιδιαίτερο πρόβλημα για την βιομηχανία της διασκέδασης μέχρι τη δεκαετία του 90 και την γέννηση του Napster, που επέτρεπε στους χρήστες του διαδικτύου να μοιράζονται μουσικά αρχεία. Ο Napster καταργήθηκε με δικαστική εντολή το 2001  αλλά το κουτί της Πανδώρας είχε ήδη ανοίξει για τις peer-to-peer πλατφόρμες που μοιράζεσαι αρχεία που άρχισαν να διαβρώνουν σταθερά τα κέρδη της βιομηχανίας της διασκέδασης.

 

Σήμερα υπάρχει εναλλακτική σε αυτό που είναι το streaming. Οι χρήστες εγγράφονται σε μια υπηρεσία όπως είναι για παράδειγμα το Netflix και έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ταινίες στο internet όπως στο YouTube, αλλά σε μεγαλύτερη ανάλυση και χωρίς διαφημίσεις. Το Spotify, μια υπηρεσία μουσικού-streaming έχει δύο επιχειρησιακά μοντέλα: μια δωρεάν έκδοση με διαφημίσεις ανάμεσα σε κάποια τραγούδια, όπως στο ραδιόφωνο και μια με συνδρομή περίπου 10 δολαρίων.

 

Χάρις στο streaming, το 2016 μπορεί να αποδειχθεί η δεύτερη χρονιά στη σειρά από την κορύφωση των πωλήσεων των CD στα τέλη της δεκαετίας του 90 που η μουσική βιομηχανία θα δει μια αύξηση των κερδών της. Σύμφωνα με αναφορές του Σεπτεμβρίου στο Bloomberg: “Το κέδρος από το streaming στις ΗΠΑ αυξήθηκε 57% σε $1.6 δισεκατομμύρια στο πρώτο μισό του 2016 ανεβαίνοντας σχεδόν στο μισό των πωλήσεων της βιομηχανίας.” Παρόλες τις προσδοκίες όμως των καλλιτεχνών και των στελεχών της βιομηχανίας νέα έρευνα έρχεται να δείξει ότι το streaming δεν είναι πανάκεια για την πειρατεία.  

 

Σύμφωνα με την ακαδημαϊκή έρευνα : “Streaming or Stealing? The Complementary Features Between Music Streaming and Music Piracy,” στο Journal of Retailing and Consumer Services, 2016 η εικόνα είναι διαφορετική.

 

Τι είναι αυτό που οδηγεί στο κατέβασμα μουσικής πειρατικά; Η Karla Borja και η Suzanne Dieringer, οικονομολόγοι του Πανεπιστημίου της Tampa, διεξήγαγαν έρευνα σε 1.052 φοιτητές του πανεπιστημίου που εγγράφηκαν σε εισαγωγικά επιχειρηματικά μαθήματα σε δύο πανεπιστήμια της Florida (ένα δημόσιο και ένα ιδιωτικό) το 2014 και το 2015. Εβδομήντα οκτώ  τοις εκατό (78%) ανέφερε ότι είχε κατεβάσει παράνομα μουσική τον μήνα που είχε προηγηθεί.

 

Με ένα ερωτηματολόγιο 21 ερωτήσεων, οι ερευνητές εξέτασαν 6 παράγοντες που υπέθεσαν ότι αυξάνουν την πιθανότητα ένας φοιτητής να κατεβάσει πειρατικά μουσική. Χαμηλή εκτίμηση ρίσκου, αρνητικές απόψεις για τη μουσική βιομηχανία, πίεση από συνομήλικους, εξοικείωση με τη χρήση του διαδικτύου και δημογραφικές μεταβλητές που αφορούν το εισόδημα και το φύλλο.   

 

Οι Borja και Dieringer θεωρούν ότι οι υπηρεσίες streaming και ψηφιακής πειρατείας είναι είτε υποκατάστατα είτε συμπληρωματικά. Ως υποκατάστατο το streaming μπορεί να σταματήσει την πειρατεία. Συμπληρωματικά όταν οι ακροατές χρησιμοποιούν μια υπηρεσία streaming για να ανακαλύψουν νέα μουσική και μετά να την κατεβάσουν οπότε και δεν έχει αρνητική επίδραση.

 

Ευρήματα:

 

-Αυτοί που streamάρουν μουσική είναι 11.4 % πιθανότερο να κατεβάσουν πειρατικά κάτι, , “αποδεικνύοντας την υπόθεση ότι οι πειρατές χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες streaming για να έχουν εύκολη πρόσβαση σε νέους καλλιτέχνες και hits .”

 

-Οι νεότεροι φοιτητές είναι πιθανότερο να γίνουν «πειρατές».

 

-Δεν υπήρχε καμία στατιστική διαφορά στο φύλλο, το εισόδημα ή το αντικείμενο των σπουδών στο ποιος κατεβάζει παράνομα μουσική.

 

-Οι φοιτητές που πιστεύουν ότι υπάρχει μικρό ρίσκο στο παράνομο κατέβασμα είναι κατά 33% πιθανότερο να κατεβάσουν παράνομα!

 

-Υπάρχει σχέση στις αρνητικές απόψεις για την βιομηχανία και το downloading πειρατικού περιεχομένου.

 

-Οι υπηρεσίες Streaming δεν είναι αποδεκτές ως ένα υποκατάστατο της πειρατείας χαμηλού κόστους.

 

-Αυτοί που θεωρούν ότι η πειρατεία δεν βλάπτει τους καλλιτέχνες είναι 44,8% πιο πιθανό να κλέψουν online μουσική.

 

-Υπάρχει μια άμεση σχέση ανάμεσα στο πόσο καλός είσαι με τους υπολογιστές και την ψηφιακή πειρατεία μουσικής. 

 

Copyright 2024. All Right Reserved.