IRON MAIDEN: Διαφημιστές του Σατανισμού ή παρεξηγημένοι καλλιτέχνες;

\r\n Περιπλανώμενος στο Internet καποιο απόγευμα το ματι μου επεσε στο παρακατω κειμενο της Μαρίας Δημητριάδου (www.maria-dimitriadou.net/ironmaiden.html) που μαλιστα εξεδόθη και στο περιοδικό "Διαλογος". Πιστευω πως ειναι ενα αρκετα ενδιαφέρον κειμενο που θα ειναι καλο σαν οποδοι του συγγκροτήματος και την σκηνής εν γενη να διαβάσουμε \r\n

\r\n

\r\n \r\n

\r\n

\r\n \r\n

\r\n

\r\n"Tο βρετανικό συγκρότημα των Iron Maiden ακύρωσε λόγω ατυχήματος την εμφάνισή του στο καλοκαιρινό φεστιβάλ Rockwave 2000, αναμένεται όμως να έρθει στην Ελλάδα στο προσεχές μέλλον. Έχει άλλωστε δώσει άλλες δυο συναυλίες στην Ελλάδα, με πιο πρόσφατη αυτήν τον Οκτώβριο του 1999. Οι Iron Maiden θεωρούνται ένα από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα της μουσικής heavy metal, με ευρεία απήχηση και στους νέους της Ελλάδας, ώστε πολλοί να μιλούν για Maidenmania και για θεούς του heavy metal. Πρόκειται για το ίδιο εκείνο συγκρότημα, του οποίου η συναυλία είχε απαγορευθεί στη Χιλή, λόγω της παρέμβασης της ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας που τους θεώρησε ως διαφημιστές του σατανισμού (23/7/1992). Πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί θεωρούν "διαφημιστές του σατανισμού" τους Iron Maiden - όπως και πολλά παρόμοια μουσικά σχήματα. Ας δούμε όμως αν ο όρος ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ή αν είναι μια «στενόμυαλη επίθεση από προκατειλημμένους ανθρώπους», όπως πιστεύουν πολλοί οπαδοί του συγκροτήματος.
\r\n
\r\nΤΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΣΑΔΙΣΜΟΣ
\r\n
\r\nΚατ’ αρχήν παρατηρεί κανείς ότι το συγκρότημα προβάλλει το φρικιαστικό, το διεστραμμένο και το άσχημο και προβάλλεται μέσω αυτού. Το όνομα Iron Maiden, δηλαδή σιδηρά παρθένος, αναφέρεται σε μεσαιωνική συσκευή βασανιστηρίων, μια σιδερένια, όρθια σαρκοφάγο με καρφιά στο εσωτερικό μέρος της πόρτας. "Έκλειναν το θύμα μέσα και έκλειναν σιγά σιγά, με ειδικό στρόφαλο, την πόρτα, οπότε τα μικρότερα καρφιά βυθίζονταν πρώτα στο σώμα. αλλά χτυπούσαν σε σημεία που πονάνε πάρα πολύ χωρίς όμως να επιφέρουν το θάνατο, όπως τα μάτια. Όσο έκλεινε η πόρτα, τα πιο κοντά καρφιά μπήγονταν στην καρδιά, στα γεννητικά όργανα και τον εγκέφαλο, και το θύμα πέθαινε, μετά από πολλή ώρα φριχτών πόνων. στην κάτω πλευρά της πόρτας υπήρχε ένα αυλάκι για να τρέχει το αίμα που χυνόταν».
\r\n  Το εν λόγω συγκρότημα όχι μόνο επέλεξε για τίτλο του το όνομα αυτής της συσκευής, αλλά την εξυμνεί σε ομώνυμο τραγούδι του ως εξής:
\r\n
\r\n«Δε θα ’ρθεις στο δωμάτιό μου;
\r\n
\r\nΘέλω μόνο να δω το αίμα σου, θ
\r\n
\r\nέλω να στέκομαι και να κοιτάζω.
\r\n
\r\nΔες το αίμα να χύνεται
\r\n
\r\nκαθώς πέφτει στο πάτωμα.
\r\n
\r\nΗ σιδηρά παρθένος είναι ανίκητη,
\r\n
\r\nδεν μπορεί να ανακαλυφθεί πουθενά.
\r\n
\r\nΌπου και να ’σαι θα σε πιάσει.
\r\n
\r\nδες το αίμα να χύνεται πάνω από το κεφάλι μου.
\r\n
\r\nΗ σιδηρά παρθένος σε θέλει νεκρό».
\r\n
\r\n
\r\nΕδώ έχουμε επιπλέον την προβολή δολοφονικών επιθυμιών σε ένα άψυχο αντικείμενο. Καμία συσκευή, όσο φρικτή και να είναι, δεν μπορεί να θέλει οτιδήποτε γιατί δεν έχει λογική ψυχή και βούληση. Άρα θα πρέπει να αναζητήσουμε αυτόν που επιθυμεί βασανιστήρια και θανάτους στον δημιουργό του εν λόγω τραγουδιού. Αυτός ο σαδισμός μεταδίδεται και γίνεται βίωμα στον ακροατή, χάρη στη ρυθμική μουσική, που εντυπώνεται στην ψυχή, και στο θαυμασμό για το συγκρότημα. Ο σαδισμός, όπως και όλες οι διαστροφές, έχει ως εμπνευστή του το διάβολο.
\r\n 
\r\n
\r\nΕκτός από το όνομα που λέει πολλά, το συγκρότημα διαθέτει ειδική μασκώτ, ένα σάπιο πτώμα ονόματι Eddie (χαιδευτικό του Edward) που πρωταγωνιστεί στα εξώφυλλα των δίσκων ως σχέδιο και στις συναυλίες τους ως μηχανική κινούμενη κούκλα, η οποία σε ύψος μπορεί να φτάσει και τα έξι μέτρα. Στο εξώφυλλο του πρώτου τους δίσκου o Eddie αποκεφαλίζει τη Μάργκαρετ Θάτσερ, διεκδικώντας τη συμπάθεια όσων εναντιώνονταν στην πολιτική της. Σε άλλο εξώφυλλο βγαίνει ως νεκραναστημένος μέσα από τον τάφο του συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας H.P.Lovecraft, ενώ στην ταφόπλακα διακρίνονται λόγια από το βιβλίο μαγείας "Νεκρονομικόν", (μερικοί ισχυρίζονται ότι είναι έργο του Lovecraft), με την υπογραφή του συγγραφέα: "Δεν υπάρχει νεκρός που να μπορεί να είναι αιώνια πεθαμένος, και σε κάποιους παράξενους αιώνες, ακόμα κι ο ίδιος ο θάνατος μπορεί να πεθάνει".
\r\n 
\r\n
\r\nΣε άλλο εξώφυλλο, η "μασκώτ" με το χαιδευτικό όνομα καλεί με σαδιστικό γέλιο τους γονείς να "φέρουν την κόρη τους στο σφαγέα" καθώς κρατά το δρεπάνι του χάρου, ενώ τελευταία έχει γίνει ήρωας ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Με τον Eddie, το δαιμονικά και αφύσικα άσχημο και φρικιαστικό γίνεται αποδεκτό αφού συνδέεται με τη ζωηρή μουσική, που ξεσηκώνει το νευρικό σύστημα (ο τραγουδιστής μάλιστα συνδέει τον Eddie με το ροκ εντ ρόλ, βλ. παρακάτω). Το σάπιο σαδιστικό πτώμα γίνεται μια φιλική φιγούρα. Έχουμε λοιπόν μια αντιστροφή της φυσικής τάξης: επιθυμητό δεν είναι πια το ωραίο, αλλά το φρικτό και το αποτρόπαιο.
\r\n  Το συγκρότημα αυξάνει τη δόση του τρόμου όσον αφορά τον Eddie, καθώς σταδιακά οι οπαδοί εθίζονται: Για το εξώφυλλο του άλμπουμ "fear of the dark», προσελήφθησαν 4 καλλιτέχνες να σχεδιάσουν μια καινούργια βερσιόν (παραλλαγή) του τέρατος-μασκώτ. "Μας κόστισε μια περιουσία, αλλά ο τύπος που τελικά διαλέξαμε μας έβγαλε κάτι εντελώς αποτρόπαιο", λέει ο τραγουδιστής.  Ώστε η πρόκληση φρίκης και τρόμου είναι πολιτική του συγκροτήματος. Το ομώνυμο τραγούδι του συγκεκριμένου δίσκου παίζει ακριβώς με αυτά τα συναισθήματα:
\r\n
\r\n 
\r\n"Aγχώνομαι λίγο όταν σκοτεινιάζει
\r\nΦόβος του σκοταδιού, φόβος του σκοταδιού,
\r\nΦοβάμαι συνεχώς ότι κάτι είναι πάντα κοντά μου
\r\nΈχω μια φοβία ότι κάτι βρίσκεται πάντα εκεί.
\r\n.έχεις νιώσει το δέρμα του σβέρκου σου να ανατριχιάζει,
\r\n
\r\nόταν ψάχνεις για το φως;
\r\n.το άγνωστο βασανίζει το μυαλό σου,
\r\n
\r\nκαι καθώς ταχύνεις το βήμα σου
\r\nδυσκολεύεσαι να ξανακοιτάξεις πίσω σου
\r\n
\r\nεπειδή είσαι σίγουρος ότι κάποιος είναι εκεί".
\r\n
\r\n
\r\n  Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι τέτοια λόγια είναι επικίνδυνα για την ψυχική υγεία, ιδιαίτερα όταν εκφέρονται σε πρώτο πρόσωπο οπότε ο ακροατής ταυτίζεται με το περιεχόμενο.  Επιπλέον το συναίσθημα που περιγράφεται εδώ, είναι η ανησυχία και η ταραχή που προκαλεί η απομάκρυνση από το Θεό και ο εναγκαλισμός του νοητού σκότους. Η αγάπη διώχνει έξω το φόβο. Όπου υπάρχει φόβος, και μάλιστα παθολογικός, μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την απουσία της.
\r\n
\r\nIRON MAIDEN ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
\r\n
\r\n  Στο τραγούδι "Running free" ένας δεκαεξάχρονος με ένα φορτηγάκι «πατάει γκάζι και τρέχει ελεύθερος», αφού έχει «περάσει τη νύχτα σε μια φυλακή του Λος ΄Αντζελες» και «όλα τα παιδιά τον κυνηγούν», με την προοπτική «έτσι να γίνεται στο εξής». Άλλο παράδειγμα προς μίμηση είναι ένας αιχμάλωτος, που λέει:
\r\n
\r\n«.είμαι άγριο θηρίο, κάνω ό,τι θέλω, όπως μου αρέσει.
\r\n
\r\nΔεν είμαι αιχμάλωτος, είμαι ελεύθερος άνθρωπος.
\r\n
\r\nΘα κάνεις καλά να με σβήσεις από τη μαύρη λίστα σου
\r\n
\r\nγιατί θα σε μαγέψω».
\r\n
\r\n
\r\n  Οι IRON MAIDEN μιλούν και για την απώλεια της "σεξουαλικής ελευθερίας στους νέους" (Metal Hammer 6/92) λόγω του AIDS:
\r\n
\r\n"Ζούμε τις ζωές μας στον πυρετό,
\r\n
\r\nσε έναν αποπνικτικό ιδρώτα φόβου
\r\n
\r\nΑκούμε το μυστικό σας χτυποκάρδι,
\r\n
\r\nμπορώ να ακούσω τις σιωπηλές σας κραυγές.
\r\n
\r\nΘυμάμαι μια εποχή που το πάθος ήταν ελεύθερο.
\r\n
\r\nπου κάναμε χρήση, όχι κατάχρηση.
\r\n
\r\nΣτην κάψα της νύχτας φλεγόμενα κορμιά,
\r\n
\r\nζούμε σε πυρετό, ζω σε πυρετό.
\r\n
\r\nΤώρα ζούμε σε ένα κόσμο αβεβαιότητας,
\r\n
\r\nο φόβος είναι το κλειδί σε ότι θες να γίνεις.
\r\n
\r\nΤα παιδιά έχουν χάσει την ελευθερία τους,
\r\n
\r\nκαι κανείς δεν νοιάζεται
\r\n
\r\nμέχρι να πεθάνει κάποιος διάσημος".(Fear is the key).
\r\n
\r\nΓΟΝΕΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ
\r\n
\r\n  Στο τραγούδι "Η πτήση του Ίκαρου" (flight of Icarus) η ιστορία του μυθικού Ίκαρου με τα κέρινα φτερά, που παράκουσε τη συμβουλή του πατέρα του και πέταξε κοντά στον ήλιο με αποτέλεσμα να καταστραφούν τα φτερά του και να γκρεμιστεί στη γη, διαστρέφεται κυριολεκτικά. Εδώ ο πατέρας συμβουλεύει λάθος το παιδί του επίτηδες, ώστε αυτό να σκοτωθεί και να τιμωρηθεί για την αλαζονεία του! Όπως λέει το συγκρότημα, το τραγούδι αναφέρεται «στην καταπίεση των παιδιών από τους γονείς τους». Τι αποτέλεσμα να έχουν τέτοιοι στίχοι σε οικογένειες, όπου οι σχέσεις γονέων και παιδιών είναι ήδη τεταμένες;
\r\n
\r\nΣΤΟ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΥ
\r\n
\r\n  Ένας από τους πολύ επιτυχημένους δίσκους των Iron Maiden, το Powerslave (σκλάβος της δύναμης) αναφέρεται στη θρησκεία της αρχαίας Αιγύπτου, που λόγω κάποιων επιφανειακών ομοιοτήτων με τον Χριστιανισμό είναι πολύ αγαπητή στους αποκρυφιστικούς κύκλους της «Νέας Εποχής». Το ομώνυμο τραγούδι λέει μεταξύ άλλων:
\r\n
\r\n
\r\n«Πέφτω στην άβυσσο, το μάτι του Ώρου (ο θεός-γεράκι)
\r\nμέσα στα μάτια της νύχτας, με βλέπει να φεύγω.
\r\nΤο μάτι της γάτας που λάμπει μέσα στο ναό είναι πράσινο
\r\nΕίσελθε στον Όσιρι που αναστήθηκε, που αναστήθηκε ξανά.
\r\nΠές μου γιατί να είμαι σκλάβος της δύναμης
\r\nΔεν θέλω να πεθάνω, είμαι θεός, θέλω να ζήσω
\r\nΌταν ο ζωοδότης πεθαίνει, όλα πεθαίνουν
\r\nΚαι στην τελευταία μου ώρα είμαι σκλάβος της δύναμης του θανάτου.
\r\n.Φέρτε μου το αίμα και το κόκκινο κρασί για το διάδοχό μου
\r\nγιατί είναι άνθρωπος και θεός, και θα πεθάνει κι αυτός..
\r\n.Ανοίξτε τις πύλες της κόλασής μου, θα χτυπήσω από τον τάφο.»
\r\n
\r\n
\r\n  Στο τραγούδι The Apparition (το όραμα) υπάρχουν αναφορές στη μετενσάρκωση και άλλες διδασκαλίες της Νέας Εποχής:
\r\n
\r\n
\r\n«Πιστεύω ότι υπάρχουν μερικοί
\r\n
\r\nπου πρέπει να έχουν ξαναζήσει,
\r\n
\r\nδε νομίζεις;
\r\n
\r\n
\r\n.Ζήσε τη ζωή σου με πάθος,
\r\n
\r\nΟ,ΤΙ και να κάνεις, (σ.σ. καλό ή κακό) να το κάνεις καλά.
\r\n
\r\n
\r\n.Μπορείς να φτιάξεις τη δική σου τύχη,
\r\n
\r\nνα δημιουργήσεις το δικό σου πεπρωμένο.
\r\n
\r\nΠιστεύω ότι έχεις τη δύναμη αν το θέλεις.,
\r\n
\r\nείναι αλήθεια.»
\r\n
\r\nΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ...
\r\n
\r\n  "Οι περισσότεροι από τους στίχους του συγκροτήματος κατατρέχονται από κολασμένες παραστάσεις (Purgatory-καθαρτήριο) και βρυκολακίστικα θέματα (Τρανσυλβανία, φάντασμα της όπερας). Εφτά στα δέκα τραγούδια τους, σε ένα και μόνο άλμπουμ, αναφέρονται σε θέματα θανάτου και συναφή. Η αλυσοδεμένη κολασμένη ψυχή που απεικονίζεται στο κάλυμμα του άλμπουμ. σε συνδυασμό με τους μηδενιστικούς στίχους, μας κάνει να αναρωτιόμαστε, αν αποτελεί αντανάκλαση της .ψυχικής κατάστασης των ερμηνευτών", παρατηρεί μεταφραστής των στίχων τους.
\r\n  Στα τραγούδια τους το κακό φαίνεται αρκετά γοητευτικό, σε βαθμό που να παρασύρει και να ελέγχει τη θέληση.
\r\n
\r\n"Ξέρω πως θα με γρατζουνίσεις, θα με ακρωτηριάσεις και θα με τραυματίσεις,
\r\n
\r\nξέρεις πως είμαι ανήμπορος μπροστά στο υπνωτιστικό σου κάλεσμα.
\r\n
\r\nφεύγω και κρύβομαι, είσαι πάντα στα όνειρά μου,
\r\n
\r\nείσαι το φάντασμα της όπερας, είσαι ο διάβολος" (Phantom of the opera).
\r\n
\r\n
\r\n  Την ίδια γοητεία έχει για το συγκρότημα και μια σατανιστική τελετή:
\r\n
\r\n«666 ο αριθμός του θηρίου
\r\nη Κόλαση και η φωτιά γεννήθηκαν για να απελευθερωθούν.
\r\n
\r\nη τελετή άρχισε, το έργο του σατανά έγινε,απόψε γίνεται θυσία.
\r\n
\r\nνιώθω να με τραβάνε οι ορδές που ψέλνουν (σατανικές ψαλμωδίες),
\r\n
\r\nμοιάζουν να με υπνωτίζουν, δεν μπορώ ν’ αποφύγω τα μάτια τους.
\r\n
\r\n  666, ο αριθμός του θηρίου, ο αριθμός για σένα και  για μένα.
\r\n
\r\n
\r\nΈρχομαι πίσω, θα επιστρέψω,
\r\n
\r\nθα καταλάβω το σώμα σου και θα σε κάνω να καείς
\r\n
\r\nΈχω τη φωτιά, έχω την ισχύ
\r\n
\r\nΈχω τη δύναμη να κάνω το κακό μου να πάρει το δρόμο του» (Number of the beast).
\r\n 
\r\n
\r\nΤο συγκρότημα έχει μια προτίμηση στον όρο "θηρίο". Έτσι ονόμασε μια μεγάλη περιοδεία του "το θηρίο στο δρόμο", και ένα δίσκο με συλλογή από επιτυχίες του "τα καλύτερα του θηρίου".
\r\n  Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Bruce Dickinson έχει γράψει και ένα βιβλίο - σενάριο για ταινία σχετικά με τη ζωή του Aleister Crowley, ο οποίος "τον σαγηνεύει". Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Crowley θεωρείται "πάπας του νεοσατανισμού" και ο μεγαλύτερος μαύρος μάγος του 20ου αιώνα. Το τάγμα του τελούσε ανθρωποθυσίες και ο ίδιος πέθανε ναρκομανής, από τους πειραματισμούς που έκανε με τα ναρκωτικά για να "διευρύνει τη συνείδησή του". Αυτοαποκαλείτο "το μεγάλο θηρίο 666" και πίστευε ότι ήταν ο Μεσσίας της "Νέας Εποχής του Ώρου" (αρχαίος αιγυπτιακός θεός). Εάν το σενάριο του Bruce σχετικά με τη ζωή του "σαγηνευτικού" αυτού ανθρώπου γίνει ταινία, τότε σίγουρα οι οπαδοί του συγκροτήματος θα την παρακολουθήσουν, και δεν είναι απίθανο να "σαγηνευθούν" από τη δράση του, όπως σαγηνεύθηκε και το ίνδαλμά τους.
\r\n  Αλλά σύμφωνα με το συγκρότημα, "η κόλαση δεν είναι κακό μέρος για να είσαι, η κόλαση είναι από δω ως την αιωνιότητα". Άρα δεν είναι επικίνδυνο να σαγηνεύεται κανείς από το κακό. Το εξώφυλλο του ομώνυμου δίσκου παρουσιάζει τον διάβολο με τη μορφή του τράγου Μπαφομέτ.
\r\n  Τελικά φαίνεται πως το κακό είναι και αξιοσέβαστο: "Συγκεκριμένες εμπειρίες που είχαμε στη διάρκεια των εγγραφών του άλμπουμ "the Number of the beast", μας δίδαξαν να σεβόμαστε τη δύναμη του σατανισμού. Συνέβησαν πάρα πολλά παράξενα πράγματα, όταν ηχογραφούσαμε το δίσκο», λέει ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Bruce Dickinson. Και αφού έχει παραδεχτεί ότι σέβεται το Σατανά (ο οποίος είναι η δύνμη του Σατανισμού), δηλώνει: "Οι Iron Maiden απέχουν πολύ από το να είναι ένα συγκρότημα προσκυνητών του διαβόλου. Απλώς έχουμε τη νοοτροπία των ταινιών τρόμου, και τίποτε άλλο".
\r\n  Ο τραγουδιστής προτείνει και τρόπους για την αντιμετώπιση του κακού: "Ο Eddie έρχεται στη σκηνή για να πολεμήσει το διάβολο και μπορώ να σας πω ότι ο Eddie πραγματικά τον κλωτσά στα γεννητικά του όργανα (τον διάβολο!) Αυτός είναι ο τρόπος των Maiden να δείξουν ότι το ροκ εντ ρόλλ μπορεί να ξεπεράσει τα πάντα». Ώστε λοιπόν, δεν χρειάζεται καταφυγή στο Θεό. Ο «αξιοσέβαστος» διάβολος που σύμφωνα με τη στιχουργική του συγκροτήματος κάνει τους ανθρώπους ό,τι θέλει, αντιμετωπίζεται θαυμάσια με μια μουσική φτιαγμένη από ανθρώπους, η οποία αντιπροσωπεύεται από (φανταστικά) σάπια πτώματα. Ίσως ο ίδιος ο διάβολος να δυσκολευόταν να ισχυριστεί κάτι τέτοιο!
\r\n
\r\nΠΟΤΕ ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΙΟΥΔΑΣ...
\r\n
\r\n  Εκτός από τις συνεχείς αναφορές στον τρόμο, διάβολο και τα συναφή, το συγκρότημα καταπιάνεται και με κάποια χριστιανικά θέματα. Ένα από αυτά είναι «ένα σωρό κακοί ιεροκήρυκες για να τους κάψει ο διάβολος (πάλι αυτός!), να τους βάλει στη φωτιά με τα πόδια πρώτα.» Οι ιεροκήρυκες αυτοί «δεν είναι θρήσκοι, αλλά ούτε και βλάκες», «έκαναν (τον Χριστό) ανέκδοτο. σώζουν τις ψυχές τους παίρνοντας τα λεφτά μας» (Holy smoke, 1990).
\r\n
\r\nΚανείς δεν αμφιβάλλει ότι υπάρχουν πολλοί τέτοιοι απατεώνες, ειδικά στο εξωτερικό.  Οπωσδήποτε όμως δεν είναι αντιπροσωπευτικοί τύποι πραγματικών Χριστιανών και είναι κρίμα η θρησκεία που έχει αναδείξει τόσους αγίους να αντιμετωπίζεται έτσι μονόπλευρα.
\r\n
\r\n  Στο τραγούδι «Ιούδα γίνε οδηγός μου» ακούμε τα εξής:
\r\n
\r\n«Πέσε κάτω, προσευχήσου στο Θεό σου (σ.σ. όχι «Θεό μας») για έλεος,
\r\n
\r\nλοιπόν γονάτισε  και βοήθα τη λεπίδα να κόψει καλά.
\r\n
\r\nΤίποτα δεν είναι ιερό, ούτε παλιά ούτε τώρα.
\r\n
\r\nΙούδα γίνε οδηγός μου.
\r\n
\r\nΟ Ιούδας, ο οδηγός μου, ψιθυρίζει στη νύχτα».
\r\n
\r\nΑκόμα και ένας μη χριστιανός δύσκολα θα διάλεγε για οδηγό του τον άνθρωπο που πρόδωσε τον Χριστό. Κατά τα άλλα το συγκρότημα «απέχει πολύ από το να είναι προσκυνητές του διαβόλου»!
\r\n
\r\n«ΚΑΛΑ» ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
\r\n
\r\n  Κάποιοι οπαδοί του συγκροτήματος μιλούν με θαυμασμό για τραγούδια κοινωνικού περιεχομένου, όπως το "Run to the hills" (πάρτε τα βουνά), που αναφέρεται στην εξόντωση των Ινδιάνων από τους Ευρωπαίους. Βέβαια δεν είναι δύσκολο να κατηγορείς κάποιες κακές πράξεις. Ακόμα και ο διάβολος το κάνει αυτό πολλές φορές. Το δύσκολο είναι να προτρέπεις σε καλές πράξεις. Μάλιστα με τον Ιούδα για οδηγό είναι σίγουρα αδύνατο.
\r\n  Οι IRON MAIDEN έχουν γράψει και τραγούδια με συγκρουόμενα νοήματα. Το "22, Acacia avenue"  προτρέπει έναν νέο να «διασκεδάσει» με μια συγκεκριμένη πόρνη, να την «χτυπήσει, να την κακομεταχειριστεί» κτλ. για 15 λίρες, και μετά προτρέπει την πόρνη να αλλάξει ζωή γιατί «αυτό που κάνει θα την οδηγήσει στην καταστροφή».
\r\n
\r\n
\r\n  Πολλά από τα τραγούδια των IRON MAIDEN αναφέρονται σε μάχες, όπου έχουν πολεμήσει οι Βρετανοί. Δεν ξέρω τι εποικοδομητικό μπορούν να έχουν στίχοι όπως «εισβολείς βιάζουν και λεηλατούν» (Invaders) ή «θα μου πάρεις τη ζωή, αλλά θα πάρω κι εγώ τη δική σου, θα με πυροβολήσεις αλλά θα σε τρυπήσω» (The trooper).  Το ίδιο ισχύει κι για δηλώσεις του στυλ «πίνουμε πολλή μπύρα», ιδίως τώρα πια που γίνεται φανερό ότι στην Ελλάδα υπάρχει πρόβλημα αλκοολισμού, που πλήττει κυρίως τη νεολαία.
\r\n
\r\n 
\r\n  Πάντως στο εξώφυλλο του δίσκου «Hallowed be thy name" (αγιασθήτω το όνομά σου) γίνεται επίδειξη εκδικητικότητας και μικροπρέπειας: Ο (εδώ κερασφόρος) Eddie σουβλίζει με τρίαινα και ψήνει τον τραγουδιστή Bruce Dickinson, που τότε είχε αποχωρήσει από το συγκρότημα!
\r\n
\r\nΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ «ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ»
\r\n
\r\n  Η μουσική των IRON MAIDEN έχει μελωδία, η οποία όμως επιβάλλεται χάρη στα πολλά decibel και στο γρήγορο ρυθμό. Ο τραγουδιστής μάλιστα έχει δηλώσει ότι "καμμιά φορά, όταν πάμε πολύ γρήγορα, πηδώ πάνω στην πλατφόρμα των ντραμς και λέω στον Nicko (ντράμερ) να κόψει λίγο». Καθώς το νευρικό σύστημα βιάζεται από το ρυθμό και την ένταση του ήχου, παραβιάζεται η ελευθερία του ανθρώπου, ο οποίος δεν έχει περιθώριο να μην αντιδράσει έντονα σε αυτή τη μουσική. Τέτοιου είδους καταναγκασμός είναι ένα ακόμα δαιμονικό γνώρισμα.
\r\n
\r\nΕπιπλέον με τέτοιες μεθόδους το μουσικό αισθητήριο αλλοιώνεται, κι έτσι συχνά ο άνθρωπος δεν μπορεί να απολαύσει μια μελωδία αν δεν την ακούσει "δυνατά και γρήγορα". Κατά συνέπεια πολλές φορές μουσική που ανυψώνει το πνεύμα όπως η βυζαντινή, φαίνεται ακατανόητη - κι αυτό, όσο κι αν μοιάζει ασήμαντο, κάνει τον εκκλησιασμό βαρετή υπόθεση.
\r\nΗ πολύ γρήγορη και δυνατή μουσική δημιουργεί διάφορα ψυχικά φαινόμενα, που συχνά οφείλονται σε ορμονικές εκκρίσεις. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι δηλώνουν  ότι "το metal είναι το ναρκωτικό τους» και ότι «παίρνουν δύναμη από αυτό». Ενώ όμως, η «δύναμη» αυτή δεν είναι πραγματική και δεν διαρκεί, η τάση για την απόκτησή της με τη συνεχή ακρόαση τέτοιων τραγουδιών αφ’ ενός διαιωνίζει την εξάρτηση από αυτή τη μουσική, και αφ’ ετέρου εντυπώνει στον ψυχισμό του ακροατή τους στίχους, με όλα τα αποτελέσματα που μπορεί να έχει αυτό.
\r\n
\r\n
\r\n  Οι IRON MAIDEN ίσως να μην είναι συνειδητοί σατανιστές, και να γοητεύονται μόνο από το κακό χωρίς προσευχές στο σατανά και μαύρες λειτουργίες. Από τα όσα αναφέρθηκαν όμως είναι φανερό ότι προβάλλουν "το σατανά και πάσα την πομπή αυτού και πάντα τα έργα αυτού", τηρώντας κάποια προσχήματα, αμβλύνοντας την διάκριση μεταξύ καλού και κακού και αδυνατίζοντας την αντίσταση του ανθρώπου στο κακό.  Το πράγμα όμως δεν σταματά στους IRON MAIDEN. Κάποιος που έχει συνηθίσει να "παίρνει δύναμη" από τα τραγούδια τους, περνάει εύκολα σε άλλα πιο "σκληρά" συγκροτήματα, τα οποία δύσκολα θα μπορούσε να ακούσει, αν δεν είχε περάσει από τον μουσικό προθάλαμο της "Σιδηράς Παρθένου".  Και υπάρχουν σ’ αυτό το χώρο πολλά συγκροτήματα που είναι συνειδητοί οπαδοί και προπαγανδιστές του σατανισμού. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι στα περιοδικά όπου οι θαυμαστές των IRON MAIDEN μαθαίνουν για το αγαπημένο τους συγκρότημα προβάλλονται τόσο πολύ αποκρυφιστικά και νεοειδωλολατρικά βιβλία, κινηματογραφικές ταινίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια, ακόμα και καταστήματα με τελετουργικά είδη μαύρης μαγείας. Ούτε είναι τυχαίο, ότι μέλη σατανιστικών ομάδων που έχουν συλληφθεί για τελετουργικές δολοφονίες στην Ελλάδα και αλλού, είναι οπαδοί συγκροτημάτων heavy metal μουσικής, όπως και των Iron Maiden. "
\r\n
\r\n(Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Διάλογος", τευχ. 21, Αυγ. - Οκτ. 2000). \r\n

\r\n

Copyright 2024. All Right Reserved.