IRON MAIDEN ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΜΠΑΝΤΑ ΔΙΑΣΗΜΗ ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΤΗΣ

Μετά το ηλεκτροσόκ της νέας τάξης πραγμάτων στην μουσική βιομηχανία, την δεκαετία του 90, άλλαξαν μία σειρά από δεδομένα που γνωρίζαμε και επικρατούσαν τα προηγούμενα χρόνια.

Ένα από αυτά ήταν το πόσο εύκολα μία μπάντα από το πουθενά μπορούσε να παρουσιαστεί σαν σούπερ γκρουπ μέσα σε μόλις 6 μήνες, με την βοήθεια των μέσων και του καθολικού ελέγχου τους από τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες.

Στην δεκαετία του 70 και του 80 τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα για τα συγκροτήματα που ήθελαν και μπορούσαν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο Rock, Hard Rock & Heavy Metal.

Τότε για να γίνεις γνωστός θα έπρεπε να στύψεις το μυαλό και να ιδρώσεις την φανέλα, αντίθετα με την δεκαετία του 90 που αρκούσε μερικές επαναλήψεις κάθε μέρα των 2-3 βίντεο κλιπ ενός συγκροτήματος για να εδραιωθεί στην συνείδηση των οπαδών ως ανερχόμενη μπάντα αρχικά, και χωρίς να
καταλάβεις το πότε, μία από τις κυρίαρχες μπάντες της δεκαετίας τους.

iron-maiden-opener_0.jpg

Με αφορμή το θέμα, θα παρουσιάσουμε το παράδειγμα των Iron Maiden.

Οι Iron Maiden εννοείται ότι δεν χρειάζονται συστάσεις αλλά σήμερα μέσα από αυτό το κείμενο θα διαπιστώσετε κάτι που μπορεί να μην είχατε δώσει σημασία.

Οι Maiden στα 39 χρόνια ως συγκρότημα, έχουν θυσιάσει 6 χρόνια σε περιοδείες!!!!!!

2107 είναι οι συναυλίες που έχουν δώσει μέχρι σήμερα οι Iron Maiden σε ολόκληρο τον πλανήτη και συνεχίζουν…

Για να δούμε πιο αναλυτικά…  

Φεβ.- 1980 - Metal for Muthas Tour - 11

Απρ. – Δεκ. 1980 - Iron Maiden Tour - 101

Φεβ. – Δεκ. 1981 - Killer World Tour - 118

Φεβ. – Δεκ. 1982 - The Beast on the Road - 184

Μαι. – Δεκ. 1983 - World Piece Tour - 139

Αυγ. 1984 – Ιουλ. 1985 - World Slavery Tour - 187

Σεπ. 1986 – Μαι. 1987 - Somewhere on Tour - 151

Απρ. – Δεκ. 1988 - Seventh Tour of a Seventh Tour - 98

Σεπ. 1990 – Σεπ. 1991 - No Prayer on the Road - 106

Ιουν. – Noε. 1992 - Fear of the Dark Tour - 65

Μαρ. – Αυγ. 1993 - Real Live Tour - 45

Σεπ. 1995 – Σεπ. 1996 - The X Factour - 128

Απρ. – Δεκ. 1998 - Virtual XI World Tour - 81

Ιουλ. – Οκτ. 1999 - The Ed Hunter Tour - 28

Ιουν. 2000 – Ιαν. 2001 - Brave New World Tour - 81

Μαι. – Αυγ. 2003 - Give Me Ed... 'Til I'm Dead Tour - 55

Οκτ. 2003 – Φεβ. 2004 - Dance of Death World Tour - 52

Μαι. – Σεπ. 2005 - Eddie Rips Up the World Tour - 42

Οκτ. 2006 – Ιουν. 2007 - A Matter of Life and Death Tour - 57

Φεβ. 2008 – Απρ. 2009 - Somewhere Back in Time World Tour - 90

Ιουν. 2010 – Αυγ. 2011 - The Final Frontier World Tour - 98

Ιουν. 2012 – Ιουλ. 2014 - Maiden England World Tour - 100

Φεβ. 2016 – Ιουλ. 2017 - The Book of Souls World Tour - 117

Μαι. 2018 – Οκτ. 2019 - Legacy of the Beast World Tour - 82

Η μεγαλύτερη περιοδεία των Maiden ήταν τον Αύγουστο του 1984 μέχρι τον Ιούλιο του 1985, 187 μέρες, που σημαίνει 6 μήνες στον δρόμο!!!

wst-bruce-steve-band_0.jpg

Αυτό είναι το setlist του World Slavery Tour
Intro Churchill's Speech
Aces High" (from Powerslave, 1984)
2 Minutes to Midnight" (from Powerslave, 1984)
The Trooper" (from Piece of Mind, 1983)
Revelations" (from Piece of Mind, 1983)
Flight of Icarus" (from Piece of Mind, 1983)
Rime of the Ancient Mariner" (from Powerslave, 1984)
Los'fer Words (from Powerslave, 1984)
Powerslave (from Powerslave, 1984)
Guitar Solo
The Number of the Beast (from The Number of the Beast, 1982)
Hallowed Be Thy Name (from The Number of the Beast, 1982)
Iron Maiden (from Iron Maiden, 1980)

Encore
Run to the Hills (from The Number of the Beast, 1982)
Running Free (from Iron Maiden, 1980)
Sanctuary (from Iron Maiden, 1980)

QAu6UXNgi39UzEYEe9FJJb-1200-80_0.jpg

Για 3 μέρες Το Beast On The Road Tour είναι δεύτερο σε διάρκεια.
Η περιοδεία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 1982

Αυτό ήταν το Setlist:
Murders in the Rue Morgue (from Killers)
Wrathchild (from Killers)
Run to the Hills (from The Number of the Beast)
Children of the Damned (from The Number of the Beast)
The Number of the Beast (from The Number of the Beast)
22 Acacia Avenue (from The Number of the Beast)
Another Life (from Killers)
Hallowed Be Thy Name (from The Number of the Beast)
Transylvania (from Iron Maiden)
Iron Maiden (from Iron Maiden)
The Prisoner (from The Number of the Beast)
Total Eclipse (B-Side of Run to the Hills single)
Phantom of the Opera (from Iron Maiden)

Encore:
Drifter (from Killers)
Sanctuary (from Iron Maiden)

Φανταστείτε ότι σε όλο αυτό το διάστημα που οι Maiden ήταν σε περιοδεία, έπρεπε να φροντίσουν το υλικό για την επόμενη κυκλοφορία τους. Μιλάμε για την απόλυτη αφοσίωση σε αυτό που έκανε η μπάντα, και την δίψα αφενός να κάνει την διαφορά, αφετέρου να διαδώσει τις δημιουργίες της σε κάθε σημείο του πλανήτη.

Έτσι γίνονταν οι μπάντες τόσο στην δεκαετία του 70 όσο και του 80, όταν δεν υπήρχε η υποστήριξη των περιοδικών, περισσότερο του βίντεο κλιπ, και γενικότερα των ΜΜΕ που από ένα σημείο και μετά επέβαλαν τα γούστα του κόσμου.

Ο μόνος τρόπος τότε για να γνωρίσεις ένα συγκρότημα ήταν να το δεις ζωντανά, και αν κάποιοι μπορεί να το γνώριζαν οι συναυλίες ήταν ο αρμός σύνδεσης με τους ακροατές – fans της σκηνής και του συγκροτήματος ειδικότερα.

Δεν είναι τυχαίο ότι δεν υπάρχει καν υποψία για το πιο από νεότερα συγκροτήματα της Metal μουσικής, θα μπορούσε να αντικαταστήσει τους ογκόλιθους της δεκαετίας του 80, που ακόμα μετά από 40 χρόνια συνεχίζουν να ξεχειλίζουν ενέργεια στις ζωντανές τους εμφανίσεις.  

Η μουσική βιομηχανία στην δεκαετία του 90, ουσιαστικά έβαλε την ταφόπλακα της χωρίς να το γνωρίζει, που σε συνδυασμό με το ίντερνετ και την ανεξαρτησία που πρόσφερε και προσφέρει στους μουσικούς και τις μπάντες να μπορούν να διαχειριστούν μόνοι τους τις δημιουργίες τους (βλέπε Bandcamp, ψηφιακές μουσικές βιβλιοθήκες Spotify, Deezer, Last FM, κ.α.) πλέον οι ανεξάρτητες παραγωγές ακούγονται καλύτερες ως προς το περιεχόμενο και την πληρότητα σε σχέση με τα συγκροτήματα που πατρονάρουν οι δισκογραφικές εταιρίες.

Το επίπεδο έχει ανέβει, και αυτό δε το έχει πετύχει η μουσική βιομηχανία, αλλά η ανεξαρτησία και η πηγαία έμπνευση των μουσικών που δε χρειάζεται να περάσει από το φίλτρο κάποιου παραγωγού που θα υποδείξει το πως μία σύνθεση θα μπορούσε να γίνει χιτάκι.

Με το ζόρι και με την χρήση των μέσων που έχει ακόμη στην δούλεψη της η μουσική βιομηχανία, προσπαθεί να συντηρήσει ονόματα «θρύλους» της δεκαετίας του 90, κάτι που μου μοιάζει περισσότερο για σαν μία προσπάθεια να προστατέψει το γόητρο της παρά γιατί βλέπει να έχει κέρδος από αυτή την προσπάθεια.

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι ακόμη και σήμερα που ο «οδικός χάρτης» είναι πλέον γνωστός στους περισσότερους για το πως λειτουργεί το σύστημα στην μουσική, ακόμη ΠΑΡΑ πολλοί οπαδοί – ακροατές συνεχίζουν να τσιμπάνε σε νέες προτάσεις ή να το θέσω καλύτερα σε δοκιμασμένες αποτυχημένες συνταγές. Ακόμη χειρότερα οι ίδιοι μπορεί να είναι εκείνοι που θα υποβαθμίσουν τους όποιους Maiden σήμερα, θεωρόντας, ότι είχαν να δώσουν το έδωσαν (δεν έχουν άδικο), αλλά να μην υπολογίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι όποιοι Maiden έφτασαν μέχρι σήμερα 40 χρόνια μετά να είναι το όνομα που είναι. Αυτή η σύγκρισή βέβαια δε θα ήταν και πολύ σοφή για κάποιον που ρίχνει το βάρος της ακρόασης του στα επίκαιρα συγκροτήματα, διότι θα διαπίστωνε, ότι οι μπάντες που ακούει δεν έχουν κοπιάσει ούτε το 1% για να γίνουν επίκαιρες.

Copyright 2019. All Right Reserved.