Satan - Suspended Sentence
Satan-Suspended Sentence
Πόσο πιο άκυρο το όνομα Satan για την συγκεκριμένη μπάντα που ουδεμία σχέση είχε και έχει με τον συγκεκριμένο κύριο. Και όμως τίποτα πιο ταιριαστό για μια metal μπάντα. Μιλάμε πάντοτε για μια μπάντα που γεννήθηκε την ίδια χρονιά με μένα, το 1979 και έπαιζε N.W.O.B.H.M., από τους πρώτους μάλιστα. Τα πρώτα demos είναι πραγματικότητα και το 1983 κυκλοφορεί το ‘’Court In Act’’ που όλοι λατρεύουμε και θα τιμούμε. Ο Brian Ross (φωνή) την κάνει και δημιουργεί τους Blitzkrieg, έχοντας μάλιστα και την υποστήριξη του Taylor (drums). Οι Satan μπαίνουν στον πάγο ενώ οι εξαιρουμένου του τραγουδιστή, φτιάχνουν τους Blind Fury με ένα και μοναδικό δίσκο. Ξανά σαν Satan πλέον, κυκλοφορούν μέσω της Steamhammer ένα ep (Into The Future) με νέο τραγουδιστή τον Micheal Jackson και ένα χρόνο αργότερα το ‘’Suspended Sentence’’ έχοντας σκληρύνει τον ήχο τους, επηρεασμένοι από τον thrash ήχο που πλέον κυριαρχεί. Διάλυση και πάλι και με νέο όνομα (Pariah), η ίδια σύνθεση power/thrashάρει. Πλέον, από το 2011 οι Satan είναι ξανά μαζί μας, με την σύνθεση του Court In The Act (δηλαδή Brian Ross στο μικρόφωνο) και μας έχουν χαρίσει δυο υπέρμετρες δισκάρες.
Οι Satan του 1987 είναι έτοιμοι να δείξουν τα ακονισμένα δόντια τους, να αποφυλακίσουν την οργή τους για αυτά που συμβαίνουν γύρω τους. Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν ζει τις καλύτερες εποχές του και ο κόσμος είναι δυσαρεστημένος. Για αυτό και οι στίχοι τους είναι κοιωνικοπολιτικού περιεχομένου (και μάλιστα πολύ καλογραμμένοι και καυστικοί) με εξαίρεση του ‘’ Who Dies Wins’’ που μιλά για τους ιππότες και του ‘’Calculated Execution’’ . Το ‘’Suspended Animation’’ ξεκινά με ένα ορχηστρικό κομμάτι, πολύ πιο βαρύ από τι είχαμε ακούσει μέχρι τώρα από δαύτους και με την σειρά του το ’ Who Dies Wins’’ ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά στη βαθμίδα σκληρότητας και δύναμης. Τα riffs κόβουν σαν πυρωμένο σίδερο το βούτυρο, ενώ η φωνή του Jackson ακούγεται υπέρμετρα συμβατή και αρπακτική. Μελωδίες-θηρευτές βγαίνουν από τα ηχεία και οι ρυθμοί λειτουργούν σαν καλοκρυμμένες παγίδες που ανυπομονούν να σε ‘’κλειδώσουν’’. Μέσος όρος σύνθεσης άνω των πέντε λεπτών και δεν υπάρχει βιασύνη για τίποτα. Ακούμε σόλος, γέφυρες, ρεφραιν, ηχητικές επιθέσεις διαφορετικών ταχυτήτων και μπόλικους διαφορετικούς στίχους.
Οι συνθέσεις είναι δημιούργημα της συμβολής των δυο κιθαρίστων και του τραγουδιστή της μπάντας σαν σύνολο. Επτά ολοκληρωμένα τραγούδια (και επιπλέον το ορχηστρικό που αναφέρθηκε) για να μπεις στην χρονομηχανή, να κατέβεις στο 1987 στην Αγγλία και να αφήσεις την ακτινοβολία της μουσικής των Satan να σε ζεστάνουν ένα κρύο πρωινό. Χωρίς οι στίχοι να είναι εκλεπτυσμένοι ή ψαγμένοι, λειτουργούν άμεσα και στοχευμένα και διαβάζοντας το τι εκτοξεύει με την καυστική του φωνή ο Michael στα ‘’ Suicidal Justice’’, ‘’ Vandal’’ ή S.C.U.M.’’ , αναγνωρίζεις ότι σε βάζει σε σκέψεις. Η αλήθεια είναι ότι η επιθετική μουσική βοηθά τα μάλα. Αδίστακτα riffs, πειθαρχημένα χτυπήματα, απεριόριστη λεκτική χολή, κτηνώδεις μπασογραμμές. Πυκνοκατοικημένα, από ιδέες τραγούδια , ολοκληρωμένα και γεμάτα μουσική. Φθάνοντας στο ‘’ Avalanche of a Million Hearts’’ ρίχνουν ρυθμούς, πιάνουν τις ακουστικές κιθάρες αλλά και το θέμα του Ναζισμού στο πιο επικό σε διάρκεια κομμάτι τους. Η φωνή ακούγεται διαφορετική, πιο καθαρή, οι μελωδίες εμφανέστατες, οι ρυθμοί πιο συνοδευτικοί. Μετά τα τρία πρώτα λεπτά, το τραγούδια παίρνει την φόρμα που έχουν σαν μπάντα και το τραγούδι εξελίσσεται σαν ένα από τα καλύτερα του δίσκου με ευλογημένες φωνητικές μελωδίες και θεριστικούς ήχους. Υπολογισμένη εκτέλεση του ακροατή σε 40 ευτυχισμένα λεπτά.