ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΠΕΡΙ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ" ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

\r\nΛόγω του ότι η ΑΕΠΙ και οι νομοί που ισχυρίζεται και επιχειρηματολογεί \r\nείναι παράδοξοι, έχω να προτείνω μια λογική αντίδραση για εκείνους που \r\nπλήττονται από την ενοχλητική παρουσία της. Καταρχήν να αναφέρω ότι \r\nακόμα και οι ραδιοφωνικοί αλλά και οι τηλεοπτικοί σταθμοί πληρώνουν \r\nΑΕΠΙ, κάτι που θεωρώ άκρως παράδοξο, καθώς τα ΜΜΕ είναι το βασικό \r\nεργαλείο της παρουσίασης και της προώθησης των καλλιτεχνών. Αν ήταν \r\nκάποιος να αξιώνει χρήματα αυτά θα ήταν τα ΜΜΕ που παρουσιάζουν και \r\nγιγαντώνου τους καλλιτέχνες και όχι ο δούρειος ίππος (ΑΕΠΙ) που \r\nεμφανίζεται ξαφνικά για να προστατεύσει τα πνευματικά δικαιώματα ακόμα \r\nκαι εκείνων που δεν γνωρίζει καν!\r\n

\r\n

\r\nΑν τα ΜΜΕ συνταχθούν σε μια κοινή συντεταγμένη στην οποία θα κάνουν \r\nσαφές στην καλλιτεχνική κοινότητα ότι δεν αξιώνει χρήματα για τους \r\n«διαφημίζει» αλλά σε περίπτωση που ενοχληθεί από την όποια ΑΕΠΙ θα \r\nαναγκάζονται να αποκλείουν τα ονόματα τους από τα προγράμμα τους,  θα \r\nήθελα να δω τότε πόσοι από τους καλλιτέχνες θα επέλεγαν να μην \r\nμεταδίδονται τα έργα τους εφόσον τα ΜΜΕ δεν προθυμοποιούνται να \r\nπληρώσουν τα πνευματικά δικαιώματα. \r\n

\r\n

\r\nΤο ίδιο ισχύει και για τους χώρους διασκέδασης όπου και εκεί υπάρχει \r\nπροβολή των καλλιτεχνών, όταν σε κάποιους χώρους «παίζουν» τα τραγούδια \r\nτους τότε ενισχύεται το ενδιαφέρον εκείνων που τα ακούνε και μπορεί να \r\nτα αναζητήσουν στα δισκοπωλεία.
\r\nΔεν καταγράφονται σε κάποιον σκληρό δίσκο στον μυαλό των θαμώνων, ούτε \r\nμπορεί να θεωρηθεί απόκτηση η ακρόαση. Συνεπώς και σε αυτή την περίπτωση\r\nυπάρχει δωρεάν διαφήμιση αλλά και ενίσχυση της φήμης του καλλιτέχνη που\r\nεπιλέγονται τα τραγούδια του, από τους χώρους διασκέδασης.
\r\nΣαφώς και τα πνευματικά δικαιώματα είναι ένα ευαίσθητο θέμα, αλλά δεν \r\nαφορά τους ακροατές. Αφορά το να «δανειστεί» κάποιος άλλος καλλιτέχνης \r\nτην δημιουργία ενός έργου χωρίς την συγκατάθεση του δημιουργού για \r\nπροσωπικό όφελος. \r\n

\r\n

\r\nΟι χώροι διασκέδασης δεν τιμολογούν την μουσική που παίζουν στους \r\nπελάτες τους, αλλά το προϊόν που προσφέρουν π.χ. (καφέ, ποτά, φαγητό \r\nκτλ.)
\r\nΚάποιος πελάτης δεν πάει σε ένα εστιατόριο για να ακούσει μουσική αλλά για να δειπνήσει, σε κάποιο μπαρ για να πιεί κ.ο.κ. \r\n

\r\n

\r\nΚαι στην περίπτωση των χώρων διασκέδασης, αν οι ιδιοκτήτες έκαναν κάτι \r\nπαρόμοιο με αυτό που ανέφερα παραπάνω για τα ΜΜΕ, είμαι σίγουρος ότι θα \r\nήταν ελάχιστοι έως κανένας, οι καλλιτέχνες που θα προτιμούσαν να μην \r\nπαίζονται τα τραγούδια τους στα μαγαζιά.
\r\nΣυνεπώς αυτός ο παραλογισμός πρέπει να σταματήσει και να αντιστραφεί η \r\nκατάσταση βγαίνοντας στην αντεπίθεση όλοι εκείνοι που τελικά κάνουν τους\r\nκαλλιτέχνες γνωστούς. \r\n

\r\n

\r\nΠρόκειται για μία άτυπη συναλλαγή μεταξύ μέσων προώθησης και μετάδοσης \r\nμουσικής με τους καλλιτέχνες, σε παίζω συχνά γιατί έγινες γνωστός από \r\nμένα που σε προώθησα - διαφήμισα.
\r\nΔεν νομίζω ότι κάποιος καλλιτέχνης χωρίς να έχει την υποστήριξη των \r\nμέσων θα μπορούσε να γίνει ποτέ γνωστός και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά,\r\nπόσο μάλλον όταν τα τελευταία χρόνια που η παραγωγή στην μουσική \r\nβιομηχανία είναι τεράστια και πολύ δύσκολο σε κάποιον καλλιτέχνη να \r\nδιακριθεί.
\r\nΠροτείνω έναν οργανισμό (όντως μη κερδοσκοπικό) στον οποίο θα \r\nσυμμετέχουν όλα τα μέσα που παρουσιάζουν έργα καλλιτεχνών, θα \r\nκαταγράφονται και θα αποκλείονται τα ονόματα των καλλιτεχνών που δεν \r\nεπιθυμούν το καθεστώς της απαλλαγής των μέσων από τα πνευματικά \r\nδικαιώματα και απλά δε θα μεταδίδονται τα τραγούδια τους πουθενά, ας τα \r\nακούνε στα γραφεία της ΑΕΠΙ και στα σπίτια τους. \r\n

\r\n

\r\nΣε ότι αφορά το ευαίσθητο θέμα με τα πνευματικά δικαιώματα, αυτό είναι \r\nθέμα που αφορά τις δισκογραφικές εταιρίες, οι οποίες εμπορεύονται αυτό \r\nκαθ’ αυτό το προϊόν (μουσική), και η όποια ικανοποίηση των καλλιτεχνών \r\nστο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων θα ρυθμίζεται μεταξύ τους. \r\n

\r\n

\r\nΕλπίζω εσάς, που σας αφορά, να μη σταθείτε μόνο στην ανάγνωση του \r\nκειμένου αλλά να προχωρήσουμε στην προοπτική ενός οργανισμού που θα \r\nαλλάξει αυτό το παράλογο καθεστώς. \r\n

\r\n

\r\nΤο e-mail μου είναι [email protected] για όποιους ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουμε για το θέμα.\r\n

\r\n

\r\nKostas "PurEviL" Kyriakakis\r\n

\r\n

Copyright 2024. All Right Reserved.