- Home
- Interviews
- SUMMONING ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ PROTECTOR & SILENIOUS
SUMMONING ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ PROTECTOR & SILENIOUS
Υπάρχουν κάποια βιβλία με την ικανότητα να σε ταξιδεύουν σε μαγικά μέρη, σε μέρη όπου κατοικούν ξωτικά και νάνοι και οτιδήποτε άλλο χωράει η φαντασία σου. Υπάρχουν βιβλία που σου ξεκλειδώνουν πτυχές του μυαλού σου που δεν γνώριζες ότι υπήρχαν. Βιβλία που μπορούν να σε κάνουν ν’ακούσεις τα νερά του Adorn νατ ρέχουν μέσα στον χώρο στον οποίο κάθεσαι και διαβάζεις. Κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντα, ο καλύτερος συγγραφέας για κάτι τέτοιο είναι ο J.R.R. Tolkien, ένας συγγραφέας που το έργο του έχει την μοναδική ικανότητα να σου πλάθει τοπία, τόσο μοναδικά και όμορφα, που είναι σχεδόν αδύνατο να τα περιγράψεις ή να τα φανταστεί κάποιος ακριβώς όπως εσύ. Μπορούμε λοιπόν να αναλόγιστούμε πόσο δύσκολο είναι, στα όρια του αδύνατου, για κάποιον να κάνει αυτές τις εικόνες νότες, στην περίπτωση μας όμως αυτή δεν ίσχυει. Σαν παιδί πέντε ετών που ανοίγει το Χριστουγεννιάτικο του δώρο, σας παρουσιάζω τον Protector και τον Silenious, ή τον Silenious και τον Protector αν προτιμάτε, τους δύο ανθρώπους δηλαδή που βρίσκονται πίσω από τους Summoning.
Αρχικά να σας καλωσορίσω νοητά στην Ελλάδα και να σας ευχαριστήσω για αυτήν την συνέντευξη. Ανάμεσα στις τελευταίες δύο δουλείες σας, υπάρχει ένα κενό πέντε ετών, ποιοι οι λόγοι που συντέλεσαν σε αυτό το κενό;
Silenius:
Για τους Summoning αυτό το κενό δεν είναι μεγάλο, φτάνει να σκεφτεί κάποιος ότι για το Old Mornings Dawn χρειάστηκαν εφτά. Νομίζω ότι κάποιοι από τους οπαδούς μας μπορεί και να ξαφνιάστηκαν που βγάλαμε δίσκο τόσο «γρήγορα». Γενικά μετά την κυκλοφορία ενός άλμπουμ ακολουθεί μία παύση, κατά την οποία στρέφουμε την προσοχή μας στις προσωπικές μας ζωές και στις άλλες προσωπικές μας δουλειές. Αυτήν την φορά ήταν λίγο διαφορετικά τα πράγματα, αρχίσαμε να δουλεύουμε το With Doom We Come λίγο μετά το OMD. Είχαμε και αρκετό υλικό στα χέρια μας, όπως κάποια κιθαριστικά riffs ή μερικά πλήκτρα ή ακόμα και δύο ημιτελή κομμάτια σε αρκετά προχωρημένη φάση. Γενικά δεν χρειάστηκε να ξεκινήσουμε από το μηδέν, αλλάξαμε και επαναπροσδιορίσαμε κάποια πράγματα και έτσι από τις στάχτες του OMD γεννήθηκε το WDWC. Μέσα σε δύο χρόνια είχαμε συνθέσει τα κομμάτια για το άλμπουμ, αλλά τότε ήταν που ξεκίνησαν και τα προβλήματα.
Protector:
Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν τελείωσα την πρώτη μίξη των κομματιών και τα έστειλα στον Silenius να κάνει την τελική μίξη. Η αντίδραση του ήταν διαφορετική από ότι συνήθως, αντί να τονίσει κάποιες λετομέρειες που ήθελε να αλλάξουν, τα θεώρησε όλα ημιτελή και ήθελε να τα πάμε πάλι από την αρχή. Κατά την διάρκεια λοιπόν της δεύτερης μίξης, δεν είχα την παραμικρή ιδέα του τί ήταν αυτό που δεν του άρεσε, ούτε και ποιο ήταν το μουσικό του όραμα. Αυτή η διαδικασία πήρα δύο χρόνια και αλήθεια ήταν πολύ ψυχοφθόρα, τόσο που έχασα την ορέξη μου για μουσική μετά από πολύ καιρό. Τελικά αποφασίσαμε να κάνουμε στην άκρη τις όποιες λεπτομέρειες μας εμπόδιζαν και να ολοκληρώσουμε τον δίσκο. Τώρα πια τα πάντα είναι εντάξει ξανά.
Ποια ήταν η έμπνευση σας για το WDWCκαι ποια η διαδικασία που ακολουθήσατε κατά την σύνθεση του;
Silenious:
Όπως προείπαμε, ήταν ξεκάθαρο για ‘μας από την αρχή ότι ο νέος δίσκος θα ήταν σαν ο μικρός αδερφός του OMD. Άρα ήταν ξεκάθαρο και προς τα που θα κινούταν ο ήχος του νέου δίσκου. Μπορώ να πω ότι δεν υπήρχε κάποια ξεχωριστή πηγή έμπνευσης, απλά ακολουθήσαμε το ένστικτο μας όπως κάνουμε πάντα όταν είμαστε σε φάση σύνθεσης. Συνήθως εγώ συνθέτω τα πλήκτρα και στην συνέχεια από κοινού προσθέτουμε περισσότερες μελωδικές γραμμές. Το επόμενο βήμα ανήκει στον Protector ο οποίος γράφει τις κιθάρες και ρυθμίζει τα «τύμπανα». Μετά, προσθέτουμε διάφορους ήχους ωστέ τα κομμάτια μας να έχουν μεγαλύτερη ποικιλία, για να φτάσουμε στο σήμείο όπου και οι δύο προσθέτουμε τις «φωνές». Τέλος ο Protector κάνει την τελική μίξη και το mastering του δίσκου, ενώ εγώ ασχολούμαι με τους στίχους και το εικαστικό κομμάτι του άλμπουμ.
Στιχουργικά εμπνέεστε από θέματα που αφορούν την Μέση Γη, όμως δεν πρόκειται απλά για αφηγήσεις που αφορούν των Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και το Το Σιλμαρίλλιον αλλά για κάτι παραπάνω.
Silenious:
Νομίζω ότι δεν είναι μυστικό πλέον ότι οι στίχοι δεν είναι δικοί μας, αλλά τους παίρνουμε είτε από κείμενα του ίδιου του Tolkien είτε από ποίηματα που τα επιμελούμαστε καταλλήλως ώστε να ταιριάζουν θεματικά στον κόσμο της Μέσης Γης. Συνήθως επιλέγουμε μερικές γραμμές μόνο, αυτές που θεωρούμε πιο ενδιαφέρουσες ή πιο έντονα φορτισμένες συναισθηματικά, ούτως ώστε να δώσουμε μία δυνατή αίσθηση στον ακροατή. Το σημαντικό για εμάς δεν είναι να πούμε μία ιστορία από την αρχή ως το τέλος, αλλά να πάρουμε τα μέρη που εξυπηρετούν τον σκοπό μας, που δεν είναι άλλος από το να χρησιμοποιήσουμε τους στίχους ως χρώματα στον μουσικό καμβά μας. Αυτήν την φορά οι στίχοι μας προέρχονται από θέματα τόσο της πρώτης εποχής όσο και της τρίτης και είναι γραμμένοι είτε από τον Tolkien τον ίδιο, είτε από άλλους αγνώστους συγγραφείς, επιπλέον οι στίχοι σε ένα τραγούδι προέρχονται από τον Edgar Allan Poe.
Όσον αφορά τον τελευταίο μας δίσκο, το πρώτο κομμάτι του δίσκου το Tar-Calion όπως είπες είναι ένα άλλο όνομα του Al-Pharazon (σε ακόλουθη ερώτηση). Ο Al-Pharazon λοιπόν ήταν ο τελευταίος βασιλιάς της Numenor, o οποίος «μπλέχτηκε» με τον Sauron με αποτέλεσμα να μαζέψει στρατό και να εκστρατεύσει ενάντια του βασιλέιο των Valar. To δεύτερο, το Silvertine, αναφέρεται στα βουνά στα οποία ο Gandalf αντιμετώπισε τον Balrog. To Carcharoth αφηγείται την ιστορία του ισχυρότερου λύκου που είχε στις υπηρεσίες του ο Morgoth. Ο λύκος λοιπόν κάποια στιγμή δάγκωσε το χέρι του του Beren με το οποίο κρατούσε το Silmaril, με αποτέλεσμα τρελλαθεί από τον πόνο. Το επόμενο τραγούδι, Herumor, λέει την ιστορία για έναν λιγότερο γνωστό χαρακτήρα. Πρόκειται για έναν έγχρωμο χαρακτήρα της Numenor που έγινε ένας από τους δυνατότερους Haradrim ο οποίος τελικά κατέληξε στην υπηρεσία του Sauron. Το επόμενο κομμάτι, το οποίο είναι και ορχηστρικό, αναφέρεται σε μία σειρά λόφων ανατολικά του Shire. Κατά την πρώτη και την δεύτερη εποχή, αυτή η περιοχή ήταν στοιχειωμένη με πλάσματα που είχαν σταλθεί από τον Witch-king του Angmar, ώστε κανείς άνθρωπος να μην μπορύσε να μείνει εκεί. Το Night Fell Behind έχει να κάνει με την αυτοθυσία και τον ηρωισμό ενώ το Mirklands ταξιδεύει τον ακροατή σε ένα μέρος όπου ο κόσμος των ζωντανών συγκρούεται με αυτόν των νεκρών. Το τελευταίο κομμάτι του δίσκου αναφέρεται στην εποχή όπου ο Morgoth «πατάει» στην Μέση Γη.
Άκουγα το πρώτο κομμάτι του δίσκου, το Tar-Calion, με κάποιους φίλους και είχαμε την εξής διαφωνία, ποιος υποτίθεται ότι μιλάει, ο Sauron ή ο Al-Pharazon;
Λοιπόν, για να είμαι ειλικρινής και οι δύο θα μπορούσαν να μιλάνε καθώς είναι εφικτό να ερμηνευτεί με ποικίλους τρόπους, αλλά βασικά στο μυαλό μας είχαμε τον Al-Pharazon όταν αποφασίσαμε να βάλουμε τα συγκεκριμένα samples στον δίσκο.Ο λόγος που ονομάσαμε το κομμάτι Tar-Calion και όχι Al-Pharazon, είναι λόγο του κομματιού των Emyn Muil με τον συγκεκριμένο τίτλο. Τέλος για όποιον ενδιαφέρεται, να πω ότι η φωνή που ακούγεται, την έχουμε πάρει από ένα κινούμενο σχέδιο για τον Thor και το Loki, και η φωνή ανήκει στο Loki. Ο λόγος που το διαλέξαμε ήταν γιατί πέραν του ότι μας άρεσε η φωνή, δεν ήταν και το συνηθισμένο στυλ που χρησιμοποείται στο Hollywood.
Τόσο στο OMD όσο και στο WDWC παρατηρούμε μία αλλαγή στα φωνητικά (την οποία παρεμπιπτόντως προτιμώ). Γίνονται περισσότερο μελαγχολικά παρά επικά, έχει αυτό να κάνει κάτι με το πως αισθάνεστε εσείς οι ίδιοι, εννοώ ποιοι οι λόγοι που σας οδήγησαν σε αυτήν την αλλαγή;
Silenious:
Κατά τον παρελθόν ήταν σημαντικό τα φωνητικά να είναι πιο επιθετικά, ψηλά και ρυθμικά, αλλά όσο τα χρόνια περνούσαν έκανα κάποιες διακριτές αλλαγές στα φωνητικά μου. Βασικά αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφοροποίησης των φωνητικών μου από αυτά που κάνω στους Abigor. Τα δύο στυλ είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους και δεν μπορούν να συνυπάρξουν, παρ’ολ’αυτά κατάφερα να ενώσω στοιχεία και από τα δύο, έτσι βγήκε αυτό το αποτέλεσμα, το να γίνουν δηλαδή πιο «βαθιά» από ότι στα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτήν την αλλαγή συντέλεσαν δύο λόγοι, ο πρώτος ότι στην αρχή ούρλιαζα με όλη την δύναμη μου και αυτό μου επέτρεψε να έχω μεγαλύτερη ποικιλία στα φωνητικά μου. Ο δεύτερος ήταν φυσική εξέλιξη της φωνής μου λόγο της πάροδου του χρόνου.
Protector:
Εγώ βασικά δεν άλλαξα καθόλου τα φωνητικά μου μετά την κυκλοφορία του Stronghold. Στο Strongholdάρχισα να κάνω τα φωνητικά μου πιο μελωδικά, με διαφορετικά «ύψη» στην φωνή και όχι απλά κάποιους ρυθμικούς «θορύβους» όπως έκανα παλιά. Όμως για κάποιον περίεργο λόγο αυτήν την αλλαγή την παρατήρησαν όλοι σε αυτόν τον δίσκο και δείχνει ότι τράβηξε αρκετή προσοχή και δίχασε τον κόσμο.
Ποιες οι προσδοκίες σας από το νέο άλμπουμ;
Silenious:
Δεν έχουμε κάποια ξεχωριστή προσδοκία απ’ότι με τις άλλες μας κυκλοφορίες, απλά να βάλουμε άλλο ένα λιθαράκι στην δισκογραφία μας και απλά να κάνουμε νέους μουσικούς πίνακες ζωγραφικήςτης Μέσης Γης, κάτι το οποίο μας αρέσει εδώ και τόσο καιρό να κάνουμε και κάτι το οποίο δε μας κουράζει ποτέ να συνεχίζουμε. Όπως πάντα, όταν ένα album κυκλοφορήσει οι απόψεις περί αυτού διίστανται. Αυτή τη φορά είχαμε την εντύπωση ότι τα media ήταν αρκετά ευχαριστημένα, συναντήσαμε περισσότερες θετικές αντιδράσεις από ό,τι είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν. Από την άλλη μεριά, ήταν πιο κρίσιμης σημασίας η αντίδραση του κοινού αυτή τη φορά αλλά σε τελική ανάλυση, ποτέ δε μπορείς να ξέρεις ποια θα είναι η θέση που θα καταλάβει το album στο μέλλον. Μια ρεαλιστική κριτική μπορεί να γίνει λίγα χρόνια μετά, όταν το album θα έχει παλιώσει και ο κόσμος θα το έχει συνηθίσει, τότε θα μπορούμε να δούμε εάν θα βρίσκεται μέσα στα καλύτερα της δισκογραφίας μας, πάντως σε γενικές γραμμές, οι πωλήσεις του είναι αρκετα ικανοποιητικές.
Ποιες είναι οι καλύτερες και ποιες οι χειρότερες αναμνήσεις σας από την ηχογράφηση του album;
Silenius:
Αυτή είναι μια ευκολή ερώτηση. Η χειρότερη στιγμή ήταν όταν αποφασίσαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα τριών εβδομάδων για να αποφασίσουμε εάν θα συνεχίσουμε τις ηχογραφήσεις ή θα διαλύσουμε τη μπάντα. Η καλύτερη στιγμή ήταν όταν τελειώσαμε και είχαμε ένα αποτέλεσμα που θεωρήθηκε ικανοποιητικό και από τους δυο μας.
Το 2016 κυκλοφόρησε το In Mordor Where the Shadows Are. Για όποιον δε γνωρίζει τη συγκεκριμένη κυκλοφορία, είναι ένα tribute στους Summoning όπου συμμετέχουν περισσότερες από είκοσι μπάντες. Ποια συναισθήματα σας γέννησε η συγκεκριμενη κυκλοφορία; Σας άρεσε; Υπήρχε κάποιο σχήμα που να σας αρέσει περισσότερο; Πως νιώθετε που υπήρξατε έμπνευση για τόσους ανθρώπους στον κόσμο να παίξουν μουσική; Είναι αυτό το μεγαλύτερό σας επίτευγμα;
Silenious:
Ναι, ήταν μια υπέροχη κυκλοφορία. Δεν ήταν μόνο η οπτική του παρουσίαση αλλά και η μουσική συνεισφορά τόσων σχημάτων που ήταν αρκετά υψηλότερου επιπέδου σε σύγκριση με το δείγμα του Summoning tribute που είχε κυκλοφορήσει μερικα χρόνια πριν. Νομίζω πως η μεγαλύτερη διαφορά έγκειται στο ότι τώρα οι περισσότερες από τις μπαντες που συμμετείχαν είχαν δική τους φήμη ήδη και είναι αρκετά γνωστές στην underground σκηνή και φυσικά υπήρξαν κομμάτια που μου άρεσαν περισσότερο από άλλα, αλλά δε θα αποκαλύψω ποια μου άρεσαν περισσότερο και ποια λιγότερο, δεν το θεωρώ ευγενικό. Ο δημιουργός επικοινώνησε μαζί μας όταν άρχισε να σχεδιάζει το όλο εγχείρημα να ρωτήσει τι θεωρούμε σημαντικό για ένα καλό cover μας και η απάντησή μου ήταν πως οι μπάντες θα πρέπει να δώσουν τη δική τους οπτική για τα κομμάτια και να φέρουν τη δική τους μουσική ταυτότητα, αυτό σημαίνει πως η διασκευή τους δε θα πρέπει να βρίσκεται πολύ κοντά στην πρωτότυπη εκτέλεση, κάτι που κατά την άποψή μου δεν αποτελεί cover. Εν κατακλείδι, είναι μεγάλη τιμή για εμάς να έχει επίδραση η μουσική μας σε μία νεότερη γενιά, ώστε μια μέρα να μπορέσουν να συνεχίσουν και να εξελίξουν την κληρονομιά μας.
Οι Summoning δεν έχουν κάνει ποτέ live. Υπάρχει περίπτωση αυτό να αλλάξει στο μέλλον;
Protector:
Οι Summoning απλά δεν είναι «φτιαγμένοι» για τη σκηνή και είμαστε μια καθαρά στουντιακή μπάντα. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί το κοινό θεωρεί πως μια μπάντα που απολαμβάνει να ακούει τη μουσική τους σε cd, θα είναι αυτομάτως καλή και σε μία live εμφάνιση, είναι δύο τελείως διαφορετικές ικανότητες αυτές για εμένα. Το ένα προϋποθέτει να είσαι δημιουργικός και να παράγεις ωραίες νέες μελωδίες και ρυθμούς για το album, το άλλο αφορά στο να έχεις την ικανότητα να εκτελέσεις ήδη έτοιμα κομμάτια ζωντανά στη σκηνή. Το τελευταίο, είναι θέμα εκτελεστικής δεινότητας και του τρόπου που προβάλλεις τον εαυτό σου όντας στη σκηνή, ικανότητα που λείπει και από τους δυο μας. Πέραν τούτου, δεν είμαστε τέλειοι οργανοπαίκτες και προτιμούμε να αφιερώνουμε τον πολύτιμο χρόνο μας στο να δημιουργούμε καινούρια κομμάτια από το να προβάρουμε τα παλιά ξανα και ξανά.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Όχι μόνο για τους Summoning αλλά και για τα sideproject σας όπως οι Ice Ages, Die Verbannten Kinder Evas, Amestigon, ή ακόμα και κάτι τελείως καινούριο;
Protector:
Δεν έχω στα σχέδια μου κανένα μελλοντικό Die Verbannten Kinder Evas κομμάτι, αλλά ήδη δουλέυω καινούρια κομμάτια των Ice Ages και είμαι ήδη αρκετά ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα. Μέχρι τώρα μπορώ να πω πως τα καινούρια κομμάτια θα είναι πιο μελωδικα αλλά με έναν πιο «βρώμικο» και σκληρό ήχο σε σχέση με τα μέχρι τώρα.
Silenius:
Έκανα ξανά τα φωνητικά στο καινούριο album των Abigor, Ηöllenzwang, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει αυτές τις μέρες από την Avant-Garde records και συμμετείχα και στα φωνητικά ενός κομματιού των Amestigon το οποίο θα συμπεριληφθεί σε ένα split βινύλιο όπου θα ανακοινωθούν στο μέλλον περισσότερες λεπτομέρειες. Όσον αφορά τους Summoning, θα ετοιμάσουμε ένα μικρό βινύλιο με 2 ή 3 κομμάτια που θα κυκλοφορήσει σε ένα 10ιντσο περιορισμένων κομματιών. Θα περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα πάντως για να κυκλοφορήσει ένα ολοκληρωμένο album.
Μία μέρα οι Summoning θα ολοκληρώσουν το μουσικό τους ταξίδι. Για τι θέλετε να σας θυμούνται; Ποια θέλετε να είναι η «κληρονομιά» σας;
Silenius:
Είναι σημαντικό για εμένα, όταν οι Summoning ολοκληρώσουν τη δισκογραφία τους, να μπορούν να μας αντιληφθούν ως σύνολο, όχι μόνο όσον αφορά τους στίχους αλλά και σαν εικόνα, αυτό νομίζω θα είναι το ιδανικό μιας και ποτέ δεν αλλάξαμε το ύφος μας, ποτέ δεν ακολουθήσαμε καινούριες μόδες, ποτέ δεν «επανεφήυραμε τους εαυτούς μας» καθώς επίσης δεν υπηρξε ποτέ η ανάγκη να αλλάξουμε δισκογραφική εταιρία, αυτό το καθαρό όραμα που πάντα είχαμε με κάνει να νιώθω πραγματικά υπερήφανος.
Η καρδιά των Summoning είναι η φαντασία. Η μουσική σας μας δίνει μια δίοδο να δραπετεύσουμε από την πραγματικότητα και να καθαρίσουμε το μυαλό μας. Πόσο σημαντική θεωρείτε πως είναι η φαντασία για τους ανθρώπους;
Silenius:
Πέραν της πρώτης εποχής όπου οι Summoning ήταν μια πιο καθαρά blackmetal μπάντα, το concept των Summoning ήταν πάντα η απόδραση. Μπορώ να μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου και να πω πως από πολύ νεαρή ηλικία ήμουν οπαδός του φανταστικού και για εμένα αυτό το θέμα είχε πάντα στενή σχέση με τη metal μουσική, οπότε ήταν πάντα ξεκάθαρο μέσα μου πως αυτή η θεματολογία αργά ή γρήγορα θα ενσωματωνόταν στη μπάντα. Σημείο σταθμός ήταν η απόλυση του drummer μας στο Lugburz. Το drummingτου ήταν εντελώς αντίθετο με αυτό του επόμενου μας drummer, του Trifixion που ήταν πιο υποτονικό και μας βοήθησε στο να αλλάξουμε τον ήχο μας σε πιο αργό, επικό και επαναλαμβανόμενο, ώστε εν τέλει να μορφοποιηθεί ως ήχος των Summoning που γνωρίζουμε ως και σήμερα.
Πίσω στο 2014, σε μία ανοιχτή σας επιστολή, τονίσατε ότι το metalκαι ο φασισμός, ναζισμός και οποιαδήποτε άλλη δεξιά ακραία ιδεολογία, είναι ασύμβατα. Σήμερα η κατάσταση δεν δείχνει να έχει αλλάξει ιδιαίτερα, ποιες οι σκέψεις σας επί του θέματος;
Protector:
Δεν σκόπευα ποτέ μου να συνδέσω την μουσική των Summoning με την πολιτική, καθώς πιστεύω ότι δεν ταιριάζουν τόσο με την μουσική μας όσο και με τους στίχους μας, αλλά επειδή κάποια στιγμή καταχράστηκε από ανθρώπους των συγκεκριμένων ιδεολογιών, αποφάσισα να πάρω θέση και όχι αυτή η άποψη μου δεν έχει αλλάξει καθόλου, ακόμα θεωρώ το metal και το rock ασυμβατα με φασιστικές ή ναζιστικές ιδεολογίες.
Silenious:
Όπως είπε και ο Protector, κάναμε ότι κάναμε εξ’αιτίας του περιστατικού με την χρήση της μουσικής μας σε περιεχόμενο που δεν εγκρίναμε, βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι ως Summoning μιλάμε με μία γλώσσα όταν πρόκειται για πολιτικά ζητήματα. Οι δύο μας είμαστε ξεχωριστές προσωπικότητες με ξεχωριστές απόψεις, αλλά θέλω να κρατήσω την πολιτική έξω από την μπάντα όσο τουλάχιστον αυτό είναι εφικτό και δεν συμβαίνουν γεγονότα όπως αυτό περιγράψαμε πιο πάνω
Έχετε επίσης αναφερθεί πολλές φορές στην σημασία της ελευθερίας του λόγου, εμμένετε στην άποψη σας;
Silenious:
Το πρόβλημα με αυτήν την ερώτηση είναι ότι όσο πιο πολύ θα απαντάμε σε τέτοια θέματα, τόσο περισσότερο θα μας ρωτάνε, ενώ θέλουμε να συμβαίνει το αντίθετο. Τέτοια θέματα θέλω να μένουν εκτός των συνεντεύξεων που αφορούν τους Summoning, γιατί βλέπω ότι πολλές πέρνουν περισσότερο «χώρο» απ’ότι τα αμιγώς μουσικά θέματα. Όπως βέβαια προείπα, έχουμε διαφορετικές απόψεις.
Protector:
Φαντάζομαι θα αναφέρεσαι σε αυτό που είχα πει σε μία συνέντευξη στο Noisey, εμένα μου αρέσει να απαντάω σε τέτοιες ερωτήσεις, αλλά θα σεβαστω την επιθυμία που υπάρχει να μείνει η μπάντα εκτός τέτοιων θεμάτων, άλλωστε νομίζω ότι έκανα την θέση μου ξεκάθαρη όσον αφορά τέτοια θέματα.
Τέλος θέλω να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο σας και για αυτήν την συνέντευξη, υπάρχει κάτι που θα θέλατε να πείτε στους αναγνώστες μας;
Silenious:
Όπως πάντα, ευχαριστούμε για αυτήν την συνέντευξη και upthehammersσε όλους τους fansμας στην Ελλάδα. Τις καλύτερες ευχές σε όλους σας από τα παγωμένα βουνά της Αυστρίας.
Συνέντευξη Γιώργος 3K Ξιφαράς
There are some books with the ability to make you travel in places where magic, Elves, Dwarves and all that kind of stuff exist. Books which can make you unlock aspects of your mind that you never knew they were there. Books that are able to make you feel Adorn’s waters flowing in the place where you are reading them. In my humble opinion, the best author to do that was J.R.R Tolkien. When you are reading his work your mind is beginning to construct landscapes so unique and beautiful that is merely impossible for someone else to imagine them or describe them. As you can imagine it can be very challenging or even impossible to set these pictures to music, but not in this case. Dear readers of Metalzone, like a five year old kid who is opening his Christmas present, I present you, Protector and Silenius, Silenius and Protector, the two men who are behind Summoning, two men who are responsible for a huge chapter in Metal music, the Epic Atmospheric Black Metal.
First of all let me welcome you in Greece (figuratively speaking) and thank you for your time for this interview.There is a five year gap between your last two albums, what led to this span?
Silenius:
For Summoning this gap was not too long, we needed seven years until OldMorningsDawn was released, and even a lot of fans are surprised that there is a new album out so "quickly". Normally between two albums we make a long break, concentrate on our private lives or work for other bands or projects, but this time we started a short time after OMD was released. We had a lot material left from that session like several keyboard or guitar riffs and even two unfinished songs in a more progressed phase. All in all we did not have to start from zero. We rearranged, added new melodies to the basics, deleted and rebuilt, shortly said we made something new out of the ashes from OMD. Within two years the songs for WDWC were composed, but then the problems began.
Protector:
The problems began when I finished the rough mix of the songs in order to show it to Silenius to work on the fine mix. His reaction was quite different than normally, because instead of mentioning details he considered all mixes as unfinished musical construction zones, and wanted to mix all songs again from the scratch. During the second mix Ι had not the slightest clue what was wrong with the old versions and did not understand what he wanted to reach. This process took more than 2 years and got really frustrating - so frustrating that I lost my passion for the music for the first time for a while. Anyway after some talks we agreed to not waste any time anymore with details and head to the end of the mixing process. Now everything is ok again.
What was your inspiration for WDWC and what procedure did you follow during the composition?
Silenius:
As I mentioned above, it was clear from the beginning that the new album was a kind of second part or little brother to OMD because the basics belonged to that session. So it was already clear that also the sound would go to a similar direction. There was no special new inspiration; we just followed our instincts as usual when it comes to the act of composing. Usually I compose most of the basic keyboard structures. Then both of us weave second and more melody lines into the song. Afterwards Protector adds the guitars and drum lines. Then we add some sound and word samples to make the sound richer and bring more variety into the songs and in the end both of us make vocals over half of the songs. In the finishing process Protector is mixing and mastering the album, while I take care about the lyrical and visual concept.
The lyrics are inspired from Middle Earth, but you are not just narrating stories form LOTR or Silmarillion, it’s something more than that, tell more about it.
Silenius:
I think it is no secret that we do not write lyrics on our own but take them over from either Tolkien himself or different writers whose poems we adapt and put it into the middle earth concept. Usually we just take a few lines of a poem, just what Isupposed to be the most interesting and emotional parts to give a strong impression to the listener. It is not important for us to tell a story from the beginning to the end, but just take parts and special shades to paint our musical pictures. This time the lyrical content ranges from the first to the third age from many different books and writings. Beside Tolkien we used some writings from more unknown writers and one from Edgar Allen Poe.
About the content of the album,Tar-Calion is another name for Ar-Pharazon as you mentioned. He was the last king of the Numenor who, blended by Sauron, built a great fleet and sailed against the land of the Valar. The second song Silvertine tells from this mountain, where once Gandalf fought his final battle against the Balrog. Carcharoth was the greatest and most powerful wolf in the service of Morgoth and he guarded the gates of Angband. He bit of the hand of Beren with the Silmaril within and became crazed with pain. The next song Herumor tells from a less known character. He was a black Numenor who rose to power among the Haradrim and served Sauron in the end. The following instrumental refers to a serial of low hills east of the Shire. During the second and third age the hills where haunted by the barrow-wights sent by the witch king, so no man could settle there. Night Fell Behindis about self-sacrifice and heroism while Mirklands draw the listener into a shadow land where the land of the living collides with the land of the dead. The final title song tells from a time of the first age, when Morgoth sets feet to middle earth.
I was listening the new album with some friends, and we had a disagreement about the first song of the album, “Tar-Calion”. Who is supposedly speaking, Ar-Pharazon or Sauron?
Silenius:
Well, to be honest both of them could be speaking because you can make interpretation in many directions, but basically we of course have Tar-Calion in mind, when we decided to put the sample into the song. By the way we called the song Tar-Calion and not Ar-Pharazon because Emyn Muil already released a song with the same title some months ago, and so we changed the name into the other form, and for those who are interested: the original vocals where take out of a less known cartoon about Thor and Loki and it is the latter who was speaking originally. I really liked this vocals style, it was not the usual Hollywood accent you are used to hear.
In both OMD and WDWC, the vocals are more melancholic than epic, this change, be the way I think I prefer them more the way they are now, has something to do with your feelings? I mean what led you to this change?
Silenius:
In the past it was just important that my vocals where aggressive, high pitched and rhythmic, but with the years I add more and more some subtle changes into my vocals. Basically this is the result from my total different vocal style for Abigor. Both styles are very different and did not fit together, but then I able to mix some aspects from both worlds, and I think that’s the point that the result is a more moaning vocal style and can be judged less aggressive and what definitely has changed all over those years is that my vocals became less high pitched and far more deep than in the past. There are two reasons for this; first of all in former times I was screaming like hell while I did the vocals, meanwhile I press my voice which allows me to bring more variety to it and secondly, it is a natural evolution that my vocals became deeper when I grow older.
Protector:
Actually I did not change my vocal style since Stronghold. With Stronghold I started to sing my black metal vocals in a more melodic way, with different pitches in the voice and not just some rhythmic noises as I did before. But for some strange reasons people seem to notice this style only on the new album and it seems to cause quite a lot of attention and polarizes people.
What are your goals and expectations for WDWC?
Silenius:
We have no special expectations with all our releases, we just want to put another puzzle stone to our discography and simply make new musical paintings of middle earth, which we like to do for such a long time and which we are not tired to continue. As always when an album is released the reactions are quite polarizing. This time we had the feeling that the media was much more pleased or at least gave us more positive reaction as we are used to from the past. On the other side the fan reaction was more critical this time, but all in all you can never say which place the new release will take in the future. A realistic judgment always can be made in a few years, when the album is already old and people are used to it, then we can say if this album is among the tops of flops within our discography, but all in all the sales are quite satisfying.
What is your best and worst memory, from the recordings of your last album?
Silenius:
Well that is an easy question: the worst moment for sure was the point where we decided to make a three weeks break; think over if we continue the recordings or finish the band forever. The best moment was when we at last finished the recording for the album and the result was satisfying for both of us.
In 2016, In Mordor Where the Shadows Are was released. For anyone who isn’t aware of this release, it’s a tribute to Summoning, where more than twenty bands are covering songs of Summoning. What are your feelings for this release? Did you like it? Where there any bands that you liked more? How do you feel that you were the inspiration for so many people in the world to play music? Is this your greatest achievement?
Silenius:
Yes this release was a really great one, not only from the optical presentation, but also the musical contribution of so many bands was of a much more higher quality than the Summoning tribute sampler that was released some years before. I think the biggest difference was that this time a lot of contributing bands already had an own reputation and are well known within the underground scene and of course I liked some of the songs more than others, but of course again I would not tell now which song I liked more or less because this would be impolite. The originator got in contact with us when he planned this and asked me what’s important for covering one of our songs and my answer was that the bands should make their own vision out of our songs and bring their own identity within the music, that means they shall not try to make a one to one cover version trying to be as close to the original version as possible. This,in my opinion, is not the point of a good cover version. All in all it is an honor for us that our music could have an effect on a younger generation so that one day they will carry our flame and develop our heritage.
Summoning is a band that has never played live, will this ever change?
Protector:
Summoning is simply not made for the stage, and we are a pure studio band. I wonder why people expect a band that they like when they listen to their music on cd, should be automatically a good band on the stage; these are two total different abilities for me. One means being creative and getting good new melodies and rhythms for the album; the other means to be able to perform already created songs live on stage. The latter is a matter of the abilities on the instrument, and also a kind of ability of self-presentation, which we are both totally missing. Apart from that we are no perfect instrument players and also prefer to use our precious time for creating songs, instead of practicing old ones over and over again.
What are your future plans? Not only for Summoning andfor your side projects, like Ice Ages, Die Verbannten Kinder Evas, Amestigon or even something completely new.
Protector:
Idon’t have any plans for any future "Die VerbanntenKinder Evas" songs, but I already work with full power on new "Ice Ages" songs, and am already quite satisfied with the result. So far I can say that the new songs will be more melodic, but also with a more dirty/hasher sound than the songs of the last album.
Silenius:
Again I did the vocals for the new Abigoralbum, called "Höllenzwang" which will be released these days over Avant-garde records, and I did the vocals for an over 10 minutes long Amestigon song which will be part of a split vinyl in the future tba. Concerning Summoning, we will probably do a small vinyl release in the future with just 2 or 3 new songs for a 10-inch that will be released in a very limited way. But on the other side it will last a long time for a complete new studio album.
One day Summoning will end their musical journey, for what reason do you want to be remembered for? What legacy do you want to leave behind?
Silenius:
What is important for me is, that when Summoning is over our discography can be seen as a unity, not only lyrical whise but also visual and I think that’s great because we never changed our style, we never paid tribute to new trends and we never reinvented ourselves over all those years and also, there was never the need to change the record company and this continuity of having a clear vision about the band is something i am proud of.
The heart of Summoning is fantasy. Your music gives us a way to escape from reality and clear our minds. How important you think is fantasy for people?
Silenius:
Except the early days where Summoning was a more pure black metal band, the concept of Summoning was always escapism. I just can talk about myself, I was a fantasy fan right from my early days of youth and for me this topic always had a close connection to metal music and so it was always clear for me that this concept sooner or later would be included into the band. But the initial was the firing of our drummer after the release of Lugburz. In a kind of opposite way to all the hectically drumming of Trifixion the music became slow epic and repetitive and it was the birth of the Summoning sound you know today, and with this sound came the fantasy concept which did not change until now.
Back in 2014, you wrote an open letter, where you mentioned that metal and fascism, National Socialism, racism and all kind of right wing extremism are incompatible. Four years later it seems that the situation hasn’t change a lot; do you still feel the same for this matter?
Protector:
I never planned to connect the music of Summoning to politics because it does not fit our musical style and lyrical concept, but because one day our music was abused by others for Nazi propaganda I felt the need to react on it. My thoughts about what I wrote did not change at all; I still see not the slightest compatibility to black metal or rock music in general, with fascism or racism.
Silenius:
As Protector said, this as a reaction he had to do, because our music was abused by others, but that does not mean that Summoning speaks with one tongue, when it comes to political opinion formation. Both of us have total individual believes and so I really like to get politics out of this band and I hope in the future we can avoid talking about this as long as our music is not again abused by others.
You also have written many times about the importance of free speech. Do you still feel the same about this matter?
Silenius:
The problem with this question is, the more we make political statements, the more interviewers think I like to talk about this, but the opposite is true. I want to keep it out of a Summoning interview, because I already can see with this interview and others I got, that this is taking over now and is overlapping our musical lyrical agenda. As I said: we have different opinions within the band.
Protector:
As I said in the Noisey interview (where you seem to refer to), I like to answer such questions, but I think that I already said everything important to make my standpoint clear, and because of the respect to our unpolitic image I also don’t want to put this topic too much into the front.
Finally, I want to thank you for your time and this interview, are there any last words you want to say to our readers?
Silenius:
As ever: thanks a lot for the interview and up the hammers to all our fans in Greece. Best wishes from the icy mountains of Austria.
Interview George 3k Xifaras