Disastrous Murmur - Folter

Disastrous Murmur-Folter

Οι ρίζες των βασανιστηρίων εντοπίζονται στη αρχαία Ελλάδα και οι μέθοδοι του επηρέασαν τους  Ρωμαίους. Στην Ρώμη μόνο οι σκλάβοι βασανίζονταν αλλά στη Ρωμαική αυτοκρατορία και οι πολίτες. Οι εκάστοτε αυτοκράτορες εξέδιδαν οδηγίες για τον τρόπο βασανισμού και χιλιάδες σκλάβοι, πολίτες, μάγοι ή αιρετικοί πληγώθηκαν ή έχασαν την ζωή τους με τον χειρότερο τρόπο. Στην Ολλανδία, μέθοδοι βασανιστηρίων καθιερώθηκαν λόγω Ιεράς Εξέτασης. Το ίδιο και σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.  Κάποιοι νόμοι δημιουργήθηκαν για να υπάρχουν όρια στα βασανιστήρια. Να γίνονται υπό την επίβλεψη του δικαστηρίου, να μην παθαίνει μόνιμες βλάβες το θύμα και να μην βασανίζονται έγγυες γυναίκες ή παιδιά κάτω των 14 χρονών. Τον 18ο αιώνα τα βασανιστήρια καταργήθηκαν στην Ευρώπη με μοναδικές εξαιρέσεις την Ρωσσία και την Ισπανία ενώ από την άλλη μεριά στην Σουηδία δεν έγινα ποτέ. Γιατί αναφέρονται όλα τα παραπάνω; Διότι το κεντρικό θέμα των στίχων στο δεύτερο δίσκο (Folter) των Disastrous Murmur είναι αυτό και μόνο. Και το εξώφυλλο στο οποίο εικονίζεται ο Elmar Warmuth, τραγουδιστής και κιθαρίστας της μπάντας. Οι Αυστριακοί Disastrous Murmur δημιουργήθηκαν το 1988 και κράτησαν μέχρι το 1995, όλη την χρυσή εποχή του death metal. Σε αυτή την περίοδο έβγαλαν δυο δισκάρες με το ντεμπούτο ‘’Rhapsodies In Red’’ (1992, Osmose Records) να αφήνει εποχή. Το ‘’Folter’’ κυκλοφόρησε από την Lethal Records το 1994 και ψιλοχαντακώθηκε όπως οι περισσότερες κυκλοφορίες της συγκεκριμένης εταιρίας. Τα δυο εκ των τριών μελών ξαναβάλανε μπροστά το 1998 τη μπάντα έχοντας δυο ακόμα κυκλοφορίες με το ‘’ Santo Subito’’ να έχει κυκλοφορήσει μόλις πέρυσι. Το έχουν ακόμα!!!

Κάθε τραγούδι και ένα βασανιστήριο. Κάθε βασανιστήριο και τραγούδι. Και όλα μαζί ηχητικά βασανιστήρια για απαίδευτα αυτιά που δεν έχουν σχέση με το death metal. Για τους λάτρεις του είδους όμως, μιλάμε για καθαρόαιμους, θανατηφόρους ήχους, έτσι όπως τους μάθαμε στα τέλη των 80ς-αρχές των 90ς.  Τα riffs εξαπολύονται σαν κυνηγόσκυλα και δεν ηρεμούν αν δεν σου αρπάξουν κρέας, αν δεν χώσουν βαθιά τα δόντια τους μέσα τους. Ρυθμική δρομομανία και αθρόος αριθμός ανταγωνιστικών επιδρομών. Το ‘’ Breaking by Means of the Wheel’’ ξεκινά κάπως αθώα, με κιθάρες που δεν πονούν ίσα ίσα για να μας τσούξει περισσότερο όταν η τριάδα της Αυστριακής Ιεράς Εξέτασης μας πετάξει στην πυρά ζωντανούς. Θρασίζουν ελαφρά, πάντα έτοιμοι για φασαρία και μεταλλικό θόρυβο, τεχνικό και οργανωμένο. Στίχοι που προκαλούν τρόμο που μεταφέρονται σε εμάς μέσω των κραυγών του Harald Bezdek, ο οποίος υπογράφει και όλες τις συνθέσεις. Σαρωτικοί, είτε καφρίζουν είτε σε πιο μελωδικά σημεία. Σε συνεπαίρνουν με το παίξιμο τους, άκαμπτο αλλά και βλοσυρό.

Τα τραγούδια του ‘’Folter’’ δεν μοιάζουν μεταξύ τους σαν κακή αντιγραφή. Αν ακούσεις ολοκληρωμένα τον δίσκο λίγες φορές και σου βάλουν ένα τραγούδι τυχαία, θα το βρείς. Έχουν προσωπικότητα σε κάθε σύνθεση. Οι heavy metal επιρροές τους συγκρούονται με τις πιο ακραίες και φαίνεται στο αποτέλεσμα. Ακούστε την αρχή του ‘’ The Headcrusher’’ και βρείτε μόνοι σαν τι σας θυμίζει. Δίνουν σχήμα σε μυτερούς ογκόλιθους που στους πετούν τον ένα μετά τον άλλο. Και έχουν απόθεμα, ένας από τους εννιά θα σε χτυπήσει, δεν υπάρχει περίπτωση. Σε ένα είδος που έπνεε τα λοίσθια, αναφλέγουν το πάθος με τις αλυσιδωμένες αρμονίες που σέρνονται πίσω από την ακραιότητα σε στίχους και παραμόρφωση. Διαβρωτικό death metal που δεν εμποδίζεται από τίποτα. Δοκιμάζει την τύχη του και σε μεγάλες διάρκειες όπως στο οκτωμισάλεπτο ‘’The Saw’’ που θυμίζει αρκετά και τους Death (στα φωνητικά ίσως). Riffs που προκαλούν ρίγος, ρυθμικός όγκος που επιφέρει τρέμουλο. Ακούστε την μελωδία του πέμπτου λεπτού και αναρωτηθείτε πόσο συχνά μαγεύεστε τόσο εύκολα. Παρά την εσκεμμένη απέχθεια στα φωνητικά, ξεχωρίστε τις αρμονίες και τις ρυθμικές αλλαγές του ‘’ Heretic Pincers’’, του αγαπημένου μου από το ‘’Folter’’. Η Αυστρία είναι περήφανη γι αυτους, τους Pungent Stench και τους Disharmonic Orchestra, τρεις ‘’καμμένες’’ death metal μπάντες που εξέλιξαν τον ήχο τους.

 

 

Copyright 2020. All Right Reserved.