Σε θέματα θεωρητικής κατάρτισης αναφέρθηκε ο Mille Petrozza σε πρόσφατη συνέντευξη του :
"Διαμόρφωσα τη δική μου τεχνική. Δεν ήμουν πολύ μεγάλος οπαδός της θεωρίας. Όταν μεγάλωνα πολλής κόσμος πήγαινε στο GIT (Guitar Institute of Technology) στο Los Angeles.
Υπήρχαν κάποιοι κιθαρίστες στη Γερμανία που πήγαν εκεί και γύρισαν με ένα μεγάλο κεφάλι (γέλια) .Έλεγαν φίλε ξέρω όλα τα κόλπα , απαντούσα 'Αλήθεια : μπορείς να γράψεις ένα κομμάτι Για μένα όσο λιγότερα ξέρω τόση μεγαλύτερη φαντασία έχω. Πάντα είχε πολύ καλούς κιθαρίστες στη μπάντα μου όπως τους Tommy Vetterli ή τον Sami (Yli-Sirnio) τώρα. Πάντα μου εξηγούν με βάση τη μουσική θεωρία οτι κάνω όταν γράφω κομμάτια. Ηγία πάντα απαντάω : 'οκ ας παίξουμε τώρα'. Πιστεύω οτι όσο ποιο πολλά ξέρεις από μουσική θεωρία κάποιες φορές κάποιο τρόπο μπλοκάρει το μυαλό σου επειδή πιστεύει οτι κάποιας έχει ήδη αποφασίσει οτι κάτι δε δουλεύει στη συνέχεια καταλήγεις να πιστεύεις ο ίδιος οτι κάτι δεν θα δουλέψει. Έγω εδώ μένω ανοικτός. Ξέρω πολλά για την θεωρία της μουσικής αλλά οχί τόσα όσο να μπλοκάρεται η φαντασία μου."
Στην ερώτηση για το πως γράφει κομμάτια ο Mille απάντησε:
" Γράφω όλα τα κομμάτια στο σπίτι . Μέτα ηχογραφώ ντέμο που τα πηγαίνω στη μπάντα. Σε πολλές ηχογραφήσεις συνήθως έχω 6 με 7 κομμάτια ήδη έτοιμα,. Όσο προχωράμε έχω ένα φίλο που έχει δικό του studio και συνεχίζουμε να γράφουμε. Κάποιες φορές μπαίνουμε στο rehearsal room φέρνω ένα κομμάτι και το δουλεύουμε όλοι μαζί αλλά συνήθως χρειάζεται να 'ζήσω' με το κομμάτι για κάποιο διάστημα. Αυτό σημαίνει οτι δεν είμαστε μπάντα που συνθέτει μόνο όταν δεν περιοδεύει. Σε αυτό είμαστε καθαρά old school."