Sperma - 女帝復活
Sperma-女帝復活
Μπορεί στον υπόλοιπο πλανήτη το όνομα των Γιαπωνέζων Sperma να μην κάνει μεγάλη εντύπωση αλλά στα αυτιά ενός Έλληνα, όπως και να το κάνουμε, ακούγεται κάπως. Το συγκρότημα από το Kyoto γεννήθηκε το 1983 παίζοντας heavy metal και με την τριαντάχρονη τότε Ranko μπροστά από το μικρόφωνο. Από το πρώτο τους 7’’ έβγαζες κάποια σταθερά συμπεράσματα. Το συγκρότημα κινούνταν γύρω από τη Ranko (από το εξώφυλλο μέχρι τη μίξη των φωνητικών, οι στίχοι ήταν χωρισμένοι στα Αγγλικά και στα Γιαπωνέζικα με αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον στον έρωτα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) και το ότι το συγκρότημα είχε τον προσωπικό ηχητικό του χαρακτήρα. Μέχρι να φύγουν τα 80ς, είχαν φύγει και όλα τα μέλη των Sperma μέχρι τότε. Η Ranko ήταν οι Sperma. Υπηρετούσε το heavy metal έχοντας το σοκαριστικό στοιχειο της αμφίεσης (γυμνόστηθη και βγάλε, σε εξώφυλλα και φωτογραφίες αλλά και στις συναυλίες) αλλά και της υπερδυναμικής φωνής μιας γυναίκας που μιλά για απαγορευμένα θέματα (είμαστε ακόμα στα 80ς , από γυναίκα και μάλιστα στην Ανατολή). Το ντεμπούτο ‘’ 女帝復活 ‘’ κυκλοφορεί από την Ιαπωνική Alchemy Records (επίσης S.O.B. και Danse Macabre). Μέχρι το 1996 κατάφεραν και κυκλοφόρησαν άλλους δυο ωραίους δίσκους με κάποιες μικρές αλλαγές στη σύνθεση ενώ το 1997 δόθηκε το άδοξο τέλος των Sperma με το θάνατο της Ranko από καρκίνο της μήτρας.
Όπως ήδη γράφτηκε, οι Sperma επέλεξαν να μοιράσουν τη γλώσσα των στίχων τους στη μητρική τους αλλά και στην Αγγλική ώστε να ακουστούν και εκτός των στενών συνόρων της χώρας τους. Το ομώνυμο τραγούδι σημαίνει ‘’Empress Revive’’. Καταλαβαίνουμε πλέον και τη σχέση του εξώφυλλου. Μοιρασμένος στίχος σε δυο γλώσσες (όπως και τα επόμενα τραγούδια) αλλά μουσικά μιλάνε ΜΟΝΟ μια. Αυτή της HEAVY METAl. Απλοικό, δυναμικό, ευθυτενές, ότι πρέπει για ζωντανή αναπαραγωγή. Η Renkoβγάζει τα σωθικά της, τραγουδά πιο παθιασμένα από πολλούς συναδεέλφους της. Το ακούς στη χροιά της φωνής της, ειδικά στη γλώσσα της ότι κάθε λέξη που ξεστομίζει το εννοεί κιόλας. Σαν θηλυκός Πάνας, γλεντάει τη ζωή σε ένα πιο σύγχρονο γεμάτο ηλεκτρικές κιθάρες και τύμπανοκρουσίες. Η ουσία του 80ς heavy metal βρίσκεται ίσως ελαφρά ετεροχρονισμένα στη Ιαπωνία μιας και μιλάμε για το 1991 και ο τρόπος που εκτελούνται οι συνθέσεις θυμίζουν άλλες, παλιότερες εποχές. Ξεσηκωτικά riffs και leads και μια φωνή που ξυπνά τη νύχτα. Το ‘’ Bark in the City ‘’ είναι ακόμα καλύτερο. Ξεκινά με ρυθμό που θυμίζει όντως Ιαπωνία, απλά σε σκληρή ηχητική έκδοση. Η Ranko ήταν γεννημένη να διασκεδάζει και το ίδιο ήθελε και για τους ακροατές/οπαδούς της μπάντας της. Το ‘’ Bark in the City’’ ακούγεται σαν διασκευή παραδοσικού τραγουδιού της χώρας της όπως η ίδια η μπάντα επιθυμούσε να ακούγεται.
Το ‘’Like a Fire’’ είναι από τα χιτάκια του δίσκου. Εξαιρετικό drumming, εκτεταμένα σόλος, ζωηρά φωνητικά και riffing που μαγνητίζει. Από που και να το πάρεις αυτό το τραγούδι, είναι εξαιρετικό και διαχρονικό. Μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο που κλείνει με το μπάσο. Το ‘’冬枯れの街‘’ είναι το μοναδικό τραγούδι που είναι εξ’ολοκλήρου τραγουδισμένο στα Ιαπωνικά και το βιβλιαράκι δεν βοηθά κάπως παραπάνω με κάποια επιπλέον πληροφορία. Το τραγούδι ακούγεται πιο αργό, πιο ερωτικό, πιο ρομαντικό και πιστεύω ότι κάπου εκεί κυμαίνεται και στιχουργικά. Ακόμα και οι κιθάρες εκφράζονται πιο κλαψιάρικα ενώ και η φωνή της Ranko ακούγεται πιο ‘’σπασμένη’’. Επίσης το μπάσο ακούγεται τόσο μπροστά που δίνει μια επιπρόσθετη ομορφιά στον ήχο τους. Τέσσερα τραγούδια μέχρι τώρα, και τα τέσσερα διαφορετικά. Και δεν μιλάμε για το εξωτικό της γλώσσας αλλά της ηχητικής προσωπικότητας που τα διακρίνει. Ο δίσκος συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον. Τα έγχορδα αποκαλύπτουν μελωδίες όσο η (σχεδόν) σαραντάχρονη Γιαπωνέζα φορά τη μάσκα που την μετατρέπει σε απελευθερωμένο θηρίο η οποία συμπεριφέρεται ανάλογα μπροστά στο μικρόφωνο της. Μην ξεχνάμε ότι το μουσικό παρελθόν της Ranko υπηρετούσε το Punk (The Continental Kids).